Vis ett enkelt innlegg
  #8 (permalink)  
Ulest 26th January 2008, 18:25
Standard  

peterandrej peterandrej er ikke aktiv
pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av brukernavn Vis innlegg
Om han trekker seg fra en avtale til 10000 så går ikke prioritet til rettsak for den summen.
De trenger ikke å gå til rettsak. De fakturerer han bare i forhold til kontrakten, og betaler han ikke sender de bare greia til namsmannen etterhvert - kanskje etter noen runder med inkasso.

En avbestilling er jo egentlig veldig grei. Du slipper å gjøre arbeidet, men får likevel betalt. Går jo utifra at dette er en b2b-sak, så det gjelder jo litt andre regler enn for forbrukerkjøp. Ingen angrerett for eksempel.

Mitt tips: ta kontakt med prioritet. Spør om avtalen kan kanselleres. Bruker jo å ordne seg med det meste når man er ærlig, tar kontakt og opptrer høflig og sånn. Å poste til dels "kritiske" poster på et forum der store deler av kundegruppa til prioritet befinner seg (tror jeg kanskje) tror jeg ikke er så lurt. De blir sikkert ikke mer lysten på å hjelpe hvis de føler seg trengt opp i et hjørne av en kar som sprer skitt om dem til kundene deres. Ikke at du er denne karen, men likevel.
Svar med sitat