Kjapp og trygg hosting for Wordpress

pollenvarsel.no - pollenvarslingen vil ha, men ikke betale for domenet

wds

Medlem
Siste oppdatering:

Sendte mail fredag sist uke og ba om dokumentasjon på merkevare/patenter eller utfyllende info som kan underbygge det som har blitt sagt i tidligere e-poster, men har ikke hørt noe som helst.
 

wds

Medlem
Siste nytt:

Fikk inn et ganske høyt beløp fra en norsk bedrift, men etter dialog med pollenvarslingen har jeg bestemt å heller la de overta domenet selv om beløpet ble betydelig lavere. Litt kjedelig for studentøkonomien, men nå blir i alle fall domenet brukt til noe fornuftig.

Takk for alle tilbakemeldinger.
 

Knut

Medlem
Spiller vel ingen rolle hva domenet skal brukes til? Poenget er å tjene penger som man skal leve av. Man lever ikke av veldedighet når man sitter på gal side av bordet.
Slutt å spille "snille". Det er kun en ting som gjelder, og det er kroner og øre ikke barmhjertighet og dumskap
 

hansson

Langveisfarende
Noen ganger er snillhet og moral å foretrekke. Norges Astma- og Allergiforbund gjør sannsynligvis en kjempejobb på sitt felt, og er i utgangspunktet basert på frivillig arbeid på fylkes- og lokallagsnivå. Min kjære gamle bestemor med heftig astma ble så godt tatt vare på at hun gikk rundt med en pins fra dette forbundet på blusen stort sett hele tiden. Den fortalte i tillegg folk at hun hadde astma og allergi.

Kynikere som bare tenker penger vil en dag oppdage at ikke alt kan kjøpes for penger. Jeg støtter avgjørelsen til selgeren her siden han følte det ble riktigst i forhold til domenenavnet. Sånne folk burde vi hatt flere av, noe som ville hindret at gode domener blir brukt til irrelevante ting.
 

Tonny Kluften

Administrator
Spiller vel ingen rolle hva domenet skal brukes til? Poenget er å tjene penger som man skal leve av. Man lever ikke av veldedighet når man sitter på gal side av bordet.
Slutt å spille "snille". Det er kun en ting som gjelder, og det er kroner og øre ikke barmhjertighet og dumskap

Til det har jeg bare en ting å si: BLÆÆÆÆ!!! Hørt utrykket "Du høster som du sår"?
 

Knut

Medlem
Da har du allerede malt deg godt inn i hjørnet hvis du lar banken ha såpass balletak på deg at noen fattige domener må til for å redde livet ditt. Høres trist ut spør du meg. Du har mao. høstet som du har sådd.[/QU]

Pisspreik. Det handler ikke om noe balletak. Det handler rett og slett om å ta av seg englevingene og sirkelen over hue og ikke spille spille rollespill med seg selv om velgjører. Det er ikke kjeft som tjener noe som helst på å gi bort på en sånn måte. Og kom ikke snakk om egen tilfredstillelse osv. Da kan dere helle gå på do å mastubrere en gang om dagen.
 
Da har du allerede malt deg godt inn i hjørnet hvis du lar banken ha såpass balletak på deg at noen fattige domener må til for å redde livet ditt. Høres trist ut spør du meg. Du har mao. høstet som du har sådd.[/QU]

Pisspreik. Det handler ikke om noe balletak. Det handler rett og slett om å ta av seg englevingene og sirkelen over hue og ikke spille spille rollespill med seg selv om velgjører. Det er ikke kjeft som tjener noe som helst på å gi bort på en sånn måte. Og kom ikke snakk om egen tilfredstillelse osv. Da kan dere helle gå på do å mastubrere en gang om dagen.

Her i helga var det lokalt mesterskap i rock. Lokalet jeg er med og driver fikk forespørsel om og slå av litt på husleia. Det gjorde vi. Vi gav også 1000 kroner i premie for beste band. Samt en oppvarmingsjobb som egen premie.

3 aviser har skrevet om mesterskapet. Vi får mye skryt av både ungdommer og foreldre. Med andre ord vi får så jævlig bra omtale. Som ikke kan verdsettes.

En kapitalist tenker kun kroner og øre... Men husk uansett hvor dype lommer det er på likskjorten så får du ikke med deg en dritt uansett om du ender i himmelen eller i helvete.
 

hansson

Langveisfarende
Pisspreik. Det handler ikke om noe balletak. Det handler rett og slett om å ta av seg englevingene og sirkelen over hue og ikke spille spille rollespill med seg selv om velgjører. Det er ikke kjeft som tjener noe som helst på å gi bort på en sånn måte. Og kom ikke snakk om egen tilfredstillelse osv. Da kan dere helle gå på do å mastubrere en gang om dagen.

Oi, fin fyr med positivt syn på livet dette her. Oser lykkelig, liksom. Var forresten ingen som snakket om at domenet ble gitt bort. Han solgte det til en pris som var lavere enn det den andre interessenten bød.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Spiller vel ingen rolle hva domenet skal brukes til? Poenget er å tjene penger som man skal leve av. Man lever ikke av veldedighet når man sitter på gal side av bordet.
Slutt å spille "snille". Det er kun en ting som gjelder, og det er kroner og øre ikke barmhjertighet og dumskap

Nå skal det sies at såkalt "samfunnsansvar" er i vinden som aldri før, og flere og flere bedrifter brander seg selv som såkalt "ansvarlige". Dette gir utvilsomt en PR-messig gevinst, altså penger i kassa på lang sikt. Forbrukere og næringslivsaktører blir mer og mer opptatte av at bedriften de handler med/hos driver på en positiv måte. Det er derfor store bedrifter bruker millioner av kroner på å støtte små og store gode tiltak, gjerne lokalt.

Personlig bruker jeg en del ressurser på akkurat dette. Bl.a gir jeg bort 1% av egen omsetning til veldedige tiltak, hovedsaklig noe som gir noe positivt igjen for funksjonshemmede. Jeg omsetter ikke for så innmari mye, så det blir ikke så dyrt sånn egentlig, men det morsomme er at jeg har fått flere NYE kunder som trekker fram akkurat dette når de snakker om hvorfor jeg ble valgt. Summa summarum kommer jeg ut i "pluss" krone for krone dersom man ser isolert sett på penger gitt bort vs inntekter fra nye kunder jeg antagelig ikke ville fått ellers.

Det er hard konkurranse på enkelte områder, og der to bedrifter står "likt" kan et engasjement av denne typen tippe avgjørelsen i aktuell bedrifts favør. Dette er IKKE uvanlig,
og vi må forvente at slike ting vil telle stadig mer i en stadig hardere konkurranse ute i markedet. I denne tråden her ville jeg f.eks funnet det helt flott å handle med trådstarter siden han virker som en alright type, og han ville helt klart blitt valgt før folk som snakker om at "barmhjertighet kan man ikke sette i banken".

Altså mer penger på trådstarter. Han vinner BÅDE moral- OG pengekrigen :)
#trådstarterFTW

NB! Jeg trakk ikke fram eget engasjement her for å skryte, men for å illustrere poenget.
 

hansson

Langveisfarende
Alle vi liker å sammenligne oss med deler. Type Bill Gates som prøver å gjøre noe for å løse malariaproblemet, f.eks. Alle vi ikke liker å sammenligne oss med, er store forbanna egoister. Type korrupte diktatorer i Afrika.

De som bare tenker penger og ikke ser lenger enn det er rett og slett litt kørka. Mitt bidrag nå i det siste er at jeg er med og lager et 100% gratis fakturaprogram på nett. Det er operativt nå hvis dere vil bruke det. Værsågod. Gratis for alle som vil ha. Gratis fakturaprogram på nett | Conta Faktura|Nettbasert faktura. Det er bare et eksempel, som PAJ sitt eksempel over, på at det går an å gjøre noe for andre og fremdeles drive bisniss.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Som et eks på at det er korka å tenke penger, penger, penger i alle sammenhenger kan jeg nevne at det lokale kraftlaget gikk på en PR-katastrofe før jul. Saken var at et drillpikelag hadde lånt gymsalen deres, og de hadde visst gjort det i alle år, men nå fant kraftlaget ut at de måtte betale leie. 12.000 skulle da ha hos disse drillpikene, noe som selvsagt er peanuts for et kraftlag som omsetter for milliarder, men selvsagt altfor mye for stakkars drillpiker på type 11 år.

Saken ble slått stort opp i lokalavisene, og denne saken kom bare i en lang, lang rekke av mer eller mindre håpløse avgjørelser fra denne kraftgiganten i Nord-Norge, som jo helt klart overlever med base i en slags "dugnadsånd" (velg en offentlig eid lokal aktør framfor storkapitalen i sør, osv).

Så var det dyrt å ettergi fakturaen til disse drillpikene som de ble presset til til slutt? Nja, det kostet dem 12.000, men kostnaden ved at de ikke gjorde det ved det samme var MYYYYYYE større. Mistet de bare type to kunder pga av dette var dette en dyyyyr lærepenge.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Yep, samfunnsansvar er absolutt en god ting.

Jeg gjør også en og annen greie gratis, for saker/organisasjoner/et.c. jeg liker har jeg ikke noe problem med det. I tillegg til at man får gjort noe nyttig for noe man mener er et bra formål, så har det også en tendens til å betale seg selv om den opprinnelige jobben var gratis, syns generelt jeg får flere referansesalg på disse snillismejobbene enn andre.
 
Topp