Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Overta et forum mht markedsføre nettbutikk?

Britta

stoffdronning
Heihei,

jeg lurer på en ting.

Driver en liten nettbutikk innenfor stoff/lappeteknikk.
Varene jeg selger er mer eller mindre en nisje i en nisje, men etter utviklingen i USA og nå Tyskland (de 2 markeder jeg har ett øye på) har jeg stor tro på, at utviklingen forsetter og varene blir enda mer etterspurt i Norge de neste årene.

Nå ble jeg spurt om jeg vil overta (gratis) et norsk quilteforum 'quiltinorge.net', der jeg er medlem fra før.
For tiden 419 medlemmer, derav sikkert halvparten stumme. Kanskje 20 nye innlegg hver dag og en veldig kjedelig utseende, for få aksjoner som involverer folk. Kommer på de øverste plassen på google når det søkes quilt, men ikke på lappeteknikk. Forumet går via/på freeforums.com mener jeg.

Kjenner til en tysk nettbutikk som eier et forum i femte år og som er kjempesuksessrik. Men det kan ikke helt sammenlignes siden det er jo mange flere mennesker i Tyskland ;-)

Nå er jeg i tvil om jeg skal gjøre det, overta eller ikke.
Tenkte da å la 'mine' webutvikler fra Goodae styre alt det tekniske, ang overføring/oppdatering osv.

Egentlig har jeg ikke tid til å være enda mer aktiv på nettet, på andre sida ser jeg endel muligheter med å knytte et bestående forum til meg.

Hva tenker dere? Setter pris på enhver mening.

Hilsen, Britta

Ps. Allerede i dag tilby jeg forumsrabatt til nettbutikken. Og det er ikke tenkt å lukke forum for lenker til andre butikker eller noe sant. Jeg ønsker å ha logo/lenk på venstre sida og være synlig som meg selv.
 

Tonny Kluften

Administrator
Trekker med en gang parallell til webforumet her. WF tjener ikke på langt nær inn kostnadene ved å drive det fordi jeg ikke lar hvem som helst annonsere her, men det er interessant å drive det fordi det som diskuteres er det samme som jobben min og jeg møter masse interessante mennesker her, noen gjør jobber for meg, andre kjøper jeg tjenester av.

Får du noen få gode annonsører så kan du sikkert drive forumet ditti null eller med overskudd.
Du bør tenke på hvorfor du vil drive et forum og om du kommer til å holde ut.
Har du kun betalt hjelp eller folk som ikke er interessert i emnet til å drive det så er sjansene mindre for at forumet vokser. Mao, du bør delta selv eller ha noen på frivillig basis som oppriktig er interessert i emnet.
 

Coulix

Medlem
Hvis det er gratis er det vel bare å prøve, burde ikke måtte betale allverdens for overføring + oppdateringer. Moderere kan du vel gjøre selv eller få et par trofaste medlemmer til å gjøre for deg.
 
Topp