Vis ett enkelt innlegg
  #10 (permalink)  
Ulest 20th April 2007, 21:36
Standard  

webmoney sin avatar
webmoney webmoney er ikke aktiv
Søkemotoroptimist

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Sandefjord
webmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to all
Send en melding på ICQ til webmoney Send en melding på AIM til webmoney Send en melding på MSN til webmoney Send en melding på Yahoo til webmoney Send en melding via Skype™ til webmoney

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Skjønner ikke helt hvordan google finner forskjellen på en hardlink til et designfirma (eller host eller noe) og til en side du linker til fordi du mener den er bra, men om de sier de har et slkt system har de sikkert det.
Nei, det skjønner ikke jeg heller. For eksempel:

http://www.freia.no/

Har jeg plassert denne linken her fordi jeg har fått betalt for det, eller fordi det er en del av diskusjonen her på forumet? Helt håpløst å vite.

Hvordan kan man vite at denne linken er en betalt lenke, da?

Dette kan gjøres manuelt, ved at webmastere selv innrapporterer hvilke linker som er sponsede. Og hvis ikke webmasteren selv gjør det, kan jo Google alltids få konkurrenten til å gjøre det.

Hvis du synes den siste setninga var litt flåsete, skal du lese dette av Matt Cutts: Matt Cutts: Gadgets, Google, and SEO » How to report paid links

Sitat: "That will be enough for Google to start testing out some new techniques we’ve got."

Uansett: Dette ender med at Google undersøker (og straffer?) alle linker uten rel="nofollow" som heller ikke er innrapportert av hverken webmaster eller konkurrenten til webasteren. Før tilpasset Google algoritmene sine etter folks websider. Nå har de blitt så store at de kan kreve at webmastere og programmerere rundt omkring tilpasser koden sin til algoritmene sine.

Sist endret av webmoney : 20th April 2007 kl 21:55.
Svar med sitat