Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress.org install

Aesthetics

New Member
Har skrevet inn brukernavn og passord i wp config, og lastet opp filene på ftp
men kommer meg ikke inn på wp-admin/install.php

det står "Not Found

The requested URL /wp-admin/install.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."

hva må jeg gjøre?
 

Aesthetics

New Member
Du skal ikke inn på wp-admin, bare skriv inn url'en til siden så skal du komme til installasjonen.

Og det skal vel ikke inn noe brukernavn i wp-config, men adresse til databasen, navnet på denne, samt passord.

adresse til databasen vil da det si url? altså "www.abc.com" feks?
 

Aesthetics

New Member
Selv wp krever et minimum av kunnskap for å installere, og den må nesten hosten kunne forvente at du har... logg deg inn i cpanel, søk etter fantastico, og bruk one-click-installeren for wp derfra du :)

Ja folk blir nok greit oppgitt av spørsmålet mitt, det virker jo enkelt. Men jeg er helt grønn på det her :p

Okei da prøver jeg det, takk! :)
 

Aesthetics

New Member
Hehe, nei jeg prøvde og følge en tutorial på youtube først. Fulgte alt til pungt og prikke med det gikk ikke. Så da må jeg ty til noob spørsmål :p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Kanskje du har fulgt det litt for mye til punkt og prikke, og fylt inn noe av infoen fra videoen der du egentlig skulle ha fylt inn din info?

Hvis du vil gjøre det "manuelt" ved å laste opp alle filene til serveren osv, må du også huske på å gå inn i cpanel og opprette en database med tilhørende bruker+passord

Så kan du egentlig bare gå inn på den siden der du la wordpressfilene - la du dem f.ex. i "www"-mappa hos host1, så går du bare inn på "dittdomene.tld", så får du opp en installasjonsveiviser, der du fyller inn infoen om databasen du lagde i cpanel (hos host1 skal databaseserveren bare stå som "localhost")
 

Eggan

medlem
Som foreslått ovenfor her kan du bruke Fantastico de luxe som følger med webhotell hos Host1.
Gjør følgende: (Se vedlegg for bilder)
  1. Logg in på cPanel
  2. Bla litt ned til du finner gruppen "Software/services"
  3. Trykk på Fantastico De luxe (En blå smiley)
  4. Finn Wordpress på venstre side, står under "Blogs"
  5. Velg "New Installation"
  6. Fyll inn feltene og trykk "Install Wordpress"
  7. Du har nå en Wordpresside oppe å går, gratulerer!
 

Vedlegg

  • WP.jpg
    WP.jpg
    103,4 KB · Sett: 11
Sist redigert:
Topp