Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte egen butikk..

catten

New Member
Hei, jeg tror jeg har en liten grunder i meg( lyst til å starte butikk). Er ung, så ikke aktuelt nå, men forhåpentligvis senere! Jeg har lenge hatt et ønske om å starte en egen butikk, og tanken er ganske klar på hvordan type. Jeg har lyst til å starte en butikk som selger merkeklær, men til en billigere pris enn for eks. Tatler o.l Tanken er jo å ikke ha så fancy lokaler og rett og slett kanskje ikke tjene så mye på et plagg/veske som jeg kunne ha gjort, men heller selge mer. Jeg tenker merker som Marc Jacobs, Michale Kors, Juicy couture, uggs osv. Men spm. er hvordan gå frem? Kan hvem som helst selge slike merker eller må man ha en type "rett" til det? Og hvordan skal man i det heletatt gå frem for å finne steder man får tak i det (leverandører)?

Takker for alle svar! :)
 
Hei,
nå vet ikke jeg helt hvordan du skal gå frem.
Men stort sett kan vel hvem som helst starte en butikk som selger de merkene der. Jeg kan tenke meg at noen merker så kan det være noen som har enerett på de.
Og så vet jeg at innen noen bransjer så må du kjøpe deg rettigheter til å selge.

Det er sikkert andre her som har litt mer peiling og kan fortelle hvor du kan begynne.
 

janerik

Medlem
Hei

Har nok ikke så mye å bidra med når det gjelder et konkret svar på spørsmålet ditt, men tenkte å nevne et lite eksempel til inspirasjon. Vet ikke hvor du holder til, men når jeg leste posten din kom jeg til å tenke på en vi akkurat var med å etablere et AS for...

Han har leid seg et ikke alt for dyrt lokale på Frogner i Oslo og selger merkeklær som bare det - men etter et litt utradisjonelt konsept kanskje. Han har nok gjort det på en annen måte en du har tenkt deg, da han selger få ting, men tjener nok noe pr plagg.

Det kan du lese om og se på i linken under her - kanskje det kan være med å inspirere deg til å satse videre - lykke til !


Les litt om prosjektet hans og ikke minst se filmen her :
Dette er Norges nye moteprins: – I motebransjen må man ha spisse albuer minmote.no
 
Topp