Hvorfor ta det beste fineste tøffeste råeste hotellet i Oslo på bloggcamps første event? Det er jo strengt tatt ikke nødvendig i første omgang.
Jeg hadde helt fint tatt til takke med f.eks en skole. Mange skoler som har fått flotte auditoriumer de siste årene. Mye billigere alternativ.
Det er også et ønske om at 100-200 bloggere kommer til eventen, hvor mange proffesjonelle bloggere har vi egentig i Norge? Altså, hvor mange bloggere i Norge tror dere at kan ta seg råd til å punge ut med 1800,- pluss da såklart penger for overnatting?
(Selv får jeg 5000,- av NAV i løpet av en måned, og selv om arrangementet kanskje kunne vært fantastisk interessant, så tror jeg nok jeg uansett måtte ha sagt pass )
Når begynte egentlig planleggingen av dette?
Jeg får på følelsen av at dette er noe man bestemte seg for å gjøre, og bestemte da såklart datoen for arrangementet først av alt.
Det tar tid å skaffe foredragsholdere, sponsorer, og alle slike fine ting. Programmet burde iallefall hatt et førsteutkast nå, med mange gode innslag, og heller med forbehold om mindre endringer i programmet. Hvis man hadde hatt et etablert årlig arrangement, som hadde vist til gode programmer tidligere år, så hadde det ikke vært fullt så essensielt å ha programmet ferdig så tidlig. Men BlogCamp er ikke et etablert årlig arrangement, og det ser ut til at det kan floppe veldig fort hvis ikke noen kommer ut med informasjon og mer detaljerte planer om programmet.
For all del, det kan være det blir et kjempearrangement, men jeg er litt skeptisk slik som det er nå. Forhåpentligvis dukker det opp fler interessante forelesere etterhvert som trekker de som faktisk er villige til å betale deltageravgiften slik den er nå.
det var mine tanker rundt emnet iallefall...
|