Javel, Peter Andrej?
Det harmonerer dårlig med MillionEuroMans uttalelser om at dette er for "alle".
Dessuten, så tviler jeg på at det er så mange av de du nevner som gidder å betale "ut nesa" for et arrangement uten noen form for sponsing, kredibilitet eller "back-story" - det er lite vilje hos større selskaper til å hive om seg med penger om de ikke føler de får noe for dem - jappetiden er over, for ganske lenge siden.
Jeg har kommentert, både i
bloggen min, og i en
kommentar til MillionEuroMans siste innlegg, og jeg mener at det å satse på "bloggeliten" i Norge er dømt til å feile - det er ikke nok interessenter pr. i dag til å holde skuta flytende. Det er ikke mange som lever av å blogge i dag, og "markedsmakten" til bloggerne i Norge er ikke så veldig stor - vi vet at du liker å hype den, Peter, men det er nå likevel en sannhet at bloggmarkedet i USA og England, og store deler av Europa, er så mye mye større enn det er her - enn så lenge.
Det er klart det er greit å være med tidlig, men det å skape et arrangement, bare for å skape arrangementet, uten å ha noe konkret, samt å tro og satse på at de som faktisk har pengene kommer... jeg tviler. Jeg tviler veldig sterkt, faktisk. Og, det å starte på denne måten er en sikker måte å støte fra seg de bloggerne i Norge som faktisk har en stemme, de som har mye makt, nemlig de populære bloggene som folk leser, og bloggerne folk hører på - om ikke de liker ideen, så vil BlogCamp aldri ta av. Uansett hvor mange glattsleike reklamejapper som dukker opp.