Vis ett enkelt innlegg
  #58 (permalink)  
Ulest 1st August 2008, 22:13
Standard  

PoPSiCLe
Uregistrert gjest

Picxx: hver sine maskiner, samme bolig - hva er problemet? Det betyr ikke nødvendigvis at jeg og Pejyuu er enige om alt, vet du... selv om det viser seg at vi er det i dette tilfellet.

Peter: klart - et firma som skriver av overskudd er jo en fin ting det. Det er forresten en ting jeg lurer på - når jeg sjekker skattelister og slikt, mener jeg - jeg regner med at dine gode inntekter fra blogger kun har begynt å vise seg de siste par årene, siden disse ikke vises i oversiktene ennå? For det er litt morsomt når en noen-og-tjueårig student, og drifter av enkeltmannsforetak, med en relativt lav registrert årsinntekt får seg til å snakke om "småpenger" i denne forbindelse.

Jeg liker ikke å gå til "personangrep", men Peter A. - du trenger å utdype litt - jeg ser ikke det markedet du snakker om, her i landet - jeg ser ikke bedrifter som gidder å bruke penger på BlogCamp, og jeg ser heller ikke proffbloggerne - jeg ser en mengde bloggere som FORSØKER å tjene penger på å blogge, og som gjerne VIL være proffbloggere, men som ikke er det, og jeg ser en mengde bloggere som har det som hobby å blogge, og som kanskje tjener litt på si - men nok proffbloggere til å dekke inn utgiftene til BlogCamp, der tror jeg man sliter litt.

Sponsorer er alfa & omega for en slik konferanse - har BlogCamp noen sponsorer som spytter i kassa? Om de har det, hva er så grunnen til den høye prisen?

Jeg er med på at konferanser gjerne koster noen tusen - men de konferansene har følgende kjennetegn: de arrangeres av store firma, eller kjente personer, de har en agenda og et program, og de har tilbud under konferansen som man ikke får andre steder - jeg vet ikke helt, jeg har ikke forsøkt, men jeg tipper at det er fullt mulig å få de samme uttalelsene fra Blondinbella via en epost, som det hun kommer med fra podiet under et foredrag.

Jeg fastholder min kritikk av arrangementet, og jeg kjøper ikke argumentasjonen til Peter A.
Svar med sitat