Fint innspill fra Martin Bekkelund.
Det er ingen her som betviler at prioritet.no har brukt "google-ulovlige" metoder.
Du skriver "Personlig vil jeg anta at de overvåker løsningene levert av Prioritet, og at de har satt en intern frist for hva de anser som akseptabel tid for å fjerne løsningene, men dette er altså ren gjetting fra min side."
Jeg vil tippe at hvis de har sparket ut et nettsted fra indexen sin så lar de nettstedet bli ute til algorytmen deres finner den igjen naturlig og uten spam, men med en minste utestengelsetid på f.eks 6 mnd. Tror ikke de overvåker alle nettsteder de utestenger aktivt, det dreier seg om hundretusener i måneden på verdensbasis.
Man kan derimot straks man e sparket ut be om en reinklusjon og da vil google aktivt vurdere om nettstedet har fjernet alle spamtriks og er verdig indeksering igjen. Jeg har selv gjort det med hell.
Enig i det med «internettpoliti tullingene» selv om jeg bare så humoren i det.
De aller fleste ser vel heller ikke noe galt i avsløringer ala prioritet.no, men man må ha lov til å spørre om motivet for å foreta avsløringene. Det er tross alt en stor og omfattende jobb å undersøke f.eks prioritet.no og deres kunder og de færreste jobber uten å få noe igjen for det.
|