Kjapp og trygg hosting for Wordpress

trenger hjelp med nettbutikk løsning

SolidHost

Medlem
Dersom du er villig til å betale litt, så finnes det mange meget gode butikkløsninger der ute; cs-cart, squirrelcart, x-cart, etc.
Det er ingen tvil om at Magento er en bra nettbutikk, men jeg må ærlig innrømme at jeg lurer på hva de som lager Magento holder på med. Vi leverer også hosting som passer til Magento, men jeg synes bare at de gjør ting mer og mer tungvint, både for seg selv og sine brukere. Nå er det nye instillinger som må støttes på et webhotell som skal kjøre denne. Dersom InnoDB ikke er slått på, vil ikke siste versjon av Magento virke. Jeg kan ikke skjønne hvorfor de skal ta ting så langt vekk fra det en "standard" webserver kjører, slik at folk kan kjøre Magento på "alle" webhotell. Dersom man installerer MySQL fra "scratch", så er InnoDB deaktivert på så godt alle installasjoner. Ingen stor sak å aktivere dette, men allikevel...
 

Kassimaja

Geocacher
Joomla og Virtuemart er kanskje litt overkill hvis det kun er snakk om en liten nettbutikk, men det fungerer stabilt og er oversiktlig. Jeg har kjørt joomla 1.0 og 1.5 med Virtuemart i flere år og har ikke angret en dag på at jeg i min naivitet valgte dette når jeg skulle sette opp min første nettbutikk.
 

Ole

Medlem
Magento er nok den beste nettbutikkløsningen, men med VirtueMart kan det lages spennende løsninger hvor nettbutikken integreres i CMS'et.
 

Ole

Medlem
Yngve:
Det var et svar til Rage sitt spørsmål om hvilken løsning som er best av Magento og VirtueMart. Legg merke til at jeg ikke uttaler meg skråsikkert, men sier at Magento er nok den beste løsningen av de to.

Best på hva?: Generelt bedre... på samme måte som man generelt kan si at Mercedes er bedre enn Kia.
 

SolidHost

Medlem
Det er vel relativt vanskelig og sammenlikne de to. Virtuemart er jo en "plugin" til Joomla, mens Magento er en "stand alone" nettbutikk. Uansett, så vil jeg ikke si at den ene eller den andre er bedre. Begge er bra og blir benyttet i mange sammenhenger.Personlig, så vill jeg nok ha spandert et par tusenlapper på en av de kommersielle butikkløsningene som finnes dersom jeg skulle ha startet nettbutikk, men det er jo selvfølgelig bare min mening ;)
 

svarstad

Medlem
for å slippe å ha for mye på lager så kunne jeg tenkt meg å vise lagersaldo til min leverandør på enkelte produkter , denne må oppdateres i min nettbutikk hvis lagersaldo hos min leverandør endrer seg. kan dete foregå automatisk?

er dette noen som er mulig å få til, evt hva koster det?
 

SolidHost

Medlem
Det er sikkert noe som er mulig til å få til, men her er du nok avhengig av en spesialtilpasset løsning. Dette avhenger jo av hvilet system din leverandør benytter, hvilken nettbutikk-løsning du benytter og hvordan man får vist det på din side.
 
Topp