Jeg kjøper både annonser her og der på vegne av kunder og kan vel si at målgruppen er relevant for meg. Derimot er jeg ikke interessert i å kjøpe annonser på bloggebyen.no fordi:
- Siden oppdateres veldig sjeldent
- Lav trafikk
- Nytt nettsted
- Utifra mine antagelser om trafikken på nettstedet, så får jeg mer valuta for pengene andre steder
Jeg misliker også sterkt hvordan du takler kritikk. Vi har hørt mer enn nok ganger om dine 20 år i mediebransjen (du hadde trossalt jobbet 20 år i mediebransjen i 2007 også!), men jeg mener ikke det er noe bra grunnlag for å prissette annonsene på et nettsted. Jeg mener du går fram feil for å argumentere. Svarene dine kan fort virke som veldig "kvasse" og negativt ladd. På grunn av denne "jeg vet bedre enn deg" holdningen frister det bare enda mindre å kjøpe annonser fra nettstedet ditt.
Om jeg var deg hadde jeg åpnet meg mer for kritikk og heller jobber med selve nettstedet, fremfor å fokusere på annonsesalg som skremmer vekk potensielle kjøpere. For å si det slik, selv om du kommer med et tilbud som faktisk er bra om 6 måneder, så er det mange som allerede har stemplet deg som en uaktuel deal.