Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx
Opphavsrett.
Selv om kunden bestiller noe er det fremdeles du/jeg som sitter med opphavsretten til verket, og om "kunden" ikke kan fremvise alle råfilene blir det vanskelig å forsvare opphavsretten. Om kunden bestiller custom ting og tang blir det jo noe annet, og alle filer blir overlevert....prisen blir dog deretter.
|
eeeh. Javel? Og derfor leverer du altså villig vekk illustratorfiler, men pleint ut nekter å levere photoshopfiler? Det er for meg en gåte.
Angående opphavsretten... så... ehh.. er det jo dette vi har kontrakter til!!!?! Og har du ingen kontrakt så har du vel i det minste epostkorrespondanse som "bevis"..?!!? Jeg ser ikke helt hvordan en ussel .psd-fil kan telle som "bevis", all den tid det jo er svæææært enkelt å "lage" .psd-fil selv til å ligne en nettside for eksempel.
AI-filer er ofte mer "verdt" enn psd-filer, all den tid man gjerne setter opp logoer og sentrale elementer i illustrator, så hvorfor du gir vekk .ai men aldri .psd, vel det skjønner jeg ikke.
Hadde du sagt; jeg gir aldri vekk .ai og .psd-filer! Kun .pdf, ja så hadde jeg vel skjønt det. Men du gjør ikke det altså..