Vis ett enkelt innlegg
  #7 (permalink)  
Ulest 21st May 2009, 21:10
Standard  

peterandrej peterandrej er ikke aktiv
pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Opphavsrett.
Selv om kunden bestiller noe er det fremdeles du/jeg som sitter med opphavsretten til verket, og om "kunden" ikke kan fremvise alle råfilene blir det vanskelig å forsvare opphavsretten. Om kunden bestiller custom ting og tang blir det jo noe annet, og alle filer blir overlevert....prisen blir dog deretter.
eeeh. Javel? Og derfor leverer du altså villig vekk illustratorfiler, men pleint ut nekter å levere photoshopfiler? Det er for meg en gåte.

Angående opphavsretten... så... ehh.. er det jo dette vi har kontrakter til!!!?! Og har du ingen kontrakt så har du vel i det minste epostkorrespondanse som "bevis"..?!!? Jeg ser ikke helt hvordan en ussel .psd-fil kan telle som "bevis", all den tid det jo er svæææært enkelt å "lage" .psd-fil selv til å ligne en nettside for eksempel.

AI-filer er ofte mer "verdt" enn psd-filer, all den tid man gjerne setter opp logoer og sentrale elementer i illustrator, så hvorfor du gir vekk .ai men aldri .psd, vel det skjønner jeg ikke.

Hadde du sagt; jeg gir aldri vekk .ai og .psd-filer! Kun .pdf, ja så hadde jeg vel skjønt det. Men du gjør ikke det altså..
Svar med sitat