Vis ett enkelt innlegg
  #44 (permalink)  
Ulest 23rd May 2009, 19:23
Standard  

peterandrej peterandrej er ikke aktiv
pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Tror vel hele denne debatten handler om at @kennethdreyer har et sett av forventninger til hva han skal få når han hyrer inn en designer. Og det er jo fair enough.

Hvis .psd-filene er så innmari viktig for Kenneth, så overrasker det meg at han ikke har dette som et standardkriterie i alle avtaler han inngår - men han endrer vel praksis nå, og setter dette som et ultimatum kan jeg tenke meg.

Det som overrasker meg videre er at Kenneth ikke på noen måte klarer å se saken fra begge sider. ALT skal i Kenneths favør. Han ser 0 - null - argumenter for at designeren kanskje vil ha et vederlag for å utlevere .psd-filer og overlevere alle rettigheter til kenneth.

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg overleverer alltid .psd-filer eller andre filer hvis kunden spør om det, uten å kreve noe vederlag. Jeg har ingen tro på at man kommer noen vei med å være vanskelig og pirkete. Men at andre designere kanskje ønsker å få et vederlag for å utlevere noe ekstra som ikke er avtalt fra begynnelsen - ja det har jeg jo forståelse for.

Samtidig skjønner jeg at Kenneth vil ha disse filene for å gjøre endringer, men jeg skjønner ikke hvorfor han på død og liv forventer å få disse gratis når han ikke har avtalt å få dem utlevert i utgangspunktet.
Svar med sitat