Tråd: CarbonCopyPro
Vis ett enkelt innlegg
  #22 (permalink)  
Ulest 27th August 2009, 23:14
Standard  

Uregistrert
Uregistrert gjest

Hyggelig innstilling, picxx. "Betaler du meg nok kan jeg godta dette."

I adsense FÅR du vel betalt for å ha annonser på nettsiden? Du slipper å betale for dette?

I CarbonCopyPro er det DU som betaler hele veien. Det er jo det som er så genialt.
300 kroner for den første informasjonen
3000 kroner for BIB
???? utgifter til webhotell og domene
12000 kroner i året for å delta (månedsavgift, vrien å si opp)
???? kroner i annonseutgifter pr. måned
12000 kroner hvis du ønsker litt mer "status" - 4 dagers kurs i en bootcamp
55000 kroner for å være blant "toppene" - 4 dagers kurs på et hotell
120000 kroner for å være i "eliten" - 4 dagers "møt andre millionærer"
(120000 kroner er max, du får rabatt for nivåer du allerede har betalt for)

1500 kroner hvis du verver noen til laveste nivå (av totalbeløpet på 3000)
6000 kroner hvis du verver noen til M1-nivået
27000 kroner på M2-nivået
60000 kroner på M3-nivået

Jeg valgte bevisst vinklingen "du betaler" også på de siste beløpene her som gjelder verving. De fleste vil oppfatte det at de FÅR BETALT og ikke at de BETALER. De FÅR jo tross alt penger når de verver noen. Det er også de som gjør jobben, har utgiftene og tar risken med vervingen - og attpåtil så betaler de for dette (beholder BARE halvparten selv).

Det er relativt genialt om du deltar i dette, ihvertfall for han som står bak. Han har ikke sagt noe om at dette skal være genialt for deg, men kun at det er genialt. Jeg er helt enig med ham, fra hans synsvinkel ser jo dette veldig genialt ut. Det mangler bare at folk betror ham å "ta vare på" pengene for dem hvis de har penger til overs. Det er mulig at dette skjer på hotellopphold på nivå M3 - "møt andre millionærer og la meg ta vare på pengene dine".

Gjenytelsen på dette er at du får en nettside rettet mot å verve nye deltakere. Den er automatisert slik at pengene går rett til den som står bak. For å unngå at du skal bli sur betaler han tilbake halvparten av det du har tatt inn. Han prøvde å beholde alt selv en stund, men da ble folk drit sure og nektet å verve flere (merkelige folk?). Det var derfor han begynte med månedsavgift isteden.

Nettsiden er ikke verd noe, bortsett fra til verving. Den er omtrent null verd når du avslutter dette. Du får også et sett med hjemmesider som kan brukes til å reklamere for saken. Også disse har omtrent null verdi.

Du mottar en haug av DVD-er som gir deg haugevis av tricks om hvordan du verver flere deltakere. Mye kan brukes i ordinær business hvis du modifiserer det temmelig mye, mens andre ting er direkte uegnet i en seriøs bedrift. Opplæring på DVD er ikke tilpasset lovverk noen steder, og også dette er temmelig genialt (det gir svært få som ønsker å klage).

Som yrkeserfaring og yrkesutdanning har dette null verdi. Dette duger dårlig i en CV.
Som generell erfaring vil du kanskje ha nytte av dette.
Du får også fine titler og "utmerkelser" underveis, men også disse har null verdi i yrkeslivet.
DVD-samlingen din øker, men det er temmelig smalt marked å selge disse i (lav pris).
Hotellopphold behøver kun å gis til noen få, siden virksomheten stoppes eller vil stoppe tidlig.

Du betaler altså for å få en større DVD-samling enn du hadde før, og for erfaringen dette gir deg. I heldig fall får du 4 dager på et hotell hvis du betaler nok. Om du får beholde noen av pengene du har mottatt underveis får du nesten krangle med myndighetene om selv når den tiden kommer.

Folk må ha utrolig sans for DVD-er når de punger ut slike beløp?

Morten
Svar med sitat