Vis ett enkelt innlegg
  #10 (permalink)  
Ulest 7th November 2009, 13:50
Standard  

Mr Vest sin avatar
Mr Vest Mr Vest er ikke aktiv
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Msites Ltd
Når man gir videresalgsrettigheter er det vel ganske vanlig å ta litt ekstra som en engangssum, eller å ta en fee for hver solgte lisens senere.
Jeg ville vært helt enig med deg dersom dette i utgangspunktet hadde vært et lite script som TS hadde solgt til mange forkjellige, som f.eks et innstikk for Wordpress, Men når kunden til TS tar kontakt med TS for og få utviklet et script som uansett kun er laget for denne ene kunden og ingen andre, da føler jeg at hva kunden gjør med scriptet ikke er noe utvikleren skal tenke for mye på.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av tyr897
Gjenbruk og -salg av egen kode har vesentlig å si når en bestemmer pris, dersom du overgir disse rettighetene er det selvsagt at du skal ha kompensasjon for det.
Mener du at dersom jeg er din kunde, du lager et nettsted for meg, jeg betaler deg 20.000NOK, så er det faktisk du som eier koden du har brukt når du laget nettstedet, og jeg ikke har rettighetene på denne koden? Om det er det du mener, da er jeg ikke enig med deg.
Svar med sitat