Vis ett enkelt innlegg
  #30 (permalink)  
Ulest 9th November 2009, 09:57
Standard  

Mr Vest sin avatar
Mr Vest Mr Vest er ikke aktiv
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Olafmoriarty
Kaffetraktere, oppvaskmaskiner ... Du ser tydeligvis ingen forskjell på kjøkkenmaskiner og nettsider.
Det er flertallet av mennesker som ikke kan dette med nettsteder jeg mener som ikke ser forkjell på et nettsted og en oppvaskemaskin. Og kategorisere en nettside som et unikt verk er det ikke mange som kan gjøre med mindre de vet at et nettsted består av uendelige mengder kode. (og nettopp det er det ikke mange som vet at et nettsted gjør.)

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Olafmoriarty
Av ren nysgjerrighet, hvor mange kunder har du spurt om dette?
Jeg har ikke spurt noen som helst kunder om dette. Jeg har derimot kommunisert med helt normale mennesker om det og lage en nettside, og når ordet "kode" kommer inn i bildet forstår de absolutt ingenting. Hvorfor skal man bruke kode for å lage et nettsted liksom? Har man ikke sånne programmer hvor man setter et bilde her og et bilde der med datamusen?

Men i alle dager da. Hvorfor skal kunden sette seg inn i åndsverkloven når kunden ikke vet at det kunden kjøper faktisk er et åndsverk?

Det er ikke noen mening i å komme med eksempler hvor åndsverkloven blir brukt. Det er jo nettopp åndsverkloven jeg er uenig i. Jeg mener at når man selger et åndsverk, da SKAL selger være ansvarlig for at det i avtalen finnes informasjon om hva kjøperen faktisk betaler for. Og dersom denne informasjonen ikke finnes i denne avtalen - Vel? Synd for selger. Bra for kjøper. Ikke omvent slik det er nå.
Svar med sitat