Vis ett enkelt innlegg
  #8 (permalink)  
Ulest 8th February 2010, 20:49
Standard  

Keanu sin avatar
Keanu Keanu er ikke aktiv
Geek

Ble medlem: Jan 2007
Keanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really nice

Først til fordeling mellom direkte / organisk trafikk. Hele problemstillingen er feil, og det er ikke noe motsetningsforhold mellom disse to typene trafikk og ratioen mellom de. Svaret er så enkelt at man må hele tiden prøve å maksimere begge to. Hva et naturlig forhold vil være avhenger veldig mye av hvilken type side det er, og hva man vil med siden.

Så til SEO. Når jeg søkte på forsiden av siden din nå, så finnes ingen av ordene "trommer" eller "trommesett" der. Da er det ikke rart at du ikke vil ha noen god rangering for disse ordene i søkemotoren, da de ikke vet at siden handler om dette (sannhet med modifikasjoner - jeg vet).
Å bruke ordene ofte, såkalt keyword stuffing, var noe som fungerte godt for ti år siden, men er noe utdatert i dag. Derimot bør de i hele tatt være med.
Hvis jeg skulle foreslå noe, så ville jeg lagd en 150-200 ords artikkel til å plassere på forsiden, som beskriver siden godt, og i tillegg inneholder ordene og frasene som du ønsker å skaffe deg trafikk gjennom. Dette hjelper Google å kategorisere siden din, og det hjelper brukerne å forstå hva siden er når de besøker den.
I tillegg hjelper det godt å bygge innlenker med ordene du ønsker å rangere bedre på.

Om du ikke allerede har gjort keyword research, er det også anbefalt. Få oversikt over hvilke ord som blir brukt mye innen nisjen, f.eks. gjennom Google AdWords Keyword Tool.
Svar med sitat