Vis ett enkelt innlegg
  #25 (permalink)  
Ulest 4th December 2007, 21:27
Standard  

Ole Ole er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Mar 2007
Ole will become famous soon enough

Hmm... Det er da lenge til 1. april nå? Og ikke er det noen forstyrrende rosa elefanter i synsfeltet mitt, ergo er jeg edru.

Dette må da være det dummeste jeg har hørt om på lenge.
Hvis søkemotoroptimalisering hadde vært et B2C-produkt kunne jeg sett nytten av et slikt råd, men siden dette er et B2B-produkt har jeg virkelig store problemer med å se hverken nytte eller noen som helst mulighet for å gjennomføre "rådet" på et seriøst plan...

Skal konkurrenter samles om å godkjenne eller dømme hverandres arbeidsmetodikk? Lykke til med den strategien. - Og hvem er det de skal dømme på vegne av? Markedets etikk? Google? Kundene? Egen selvforherligelse?

Skal vurderingen av hva som er grå eller svarte hatter ha tilbakevirkende kraft? Det som var i gråsonen for tre år siden, er ofte helt svart nå. Skal de som har utført optimaliseringen ha et moralsk livstidsansvar for utførte jobber? Slik markedet fungerer i Norge er Google (i kraft av å være "den eneste søkemotoren") den rettmessige dommer og bøddel. Endrer Google retningslinjene i dag, blir vi pent nødt til å justere hvordan vi optimaliserer, men skal vi da måtte utføre dette arbeidet for tidligere kunder for å ikke havne på rådets svarteliste i morgen?

- Lykke til med å trekke grensene!
Svar med sitat