Vis ett enkelt innlegg
  #13 (permalink)  
Ulest 25th February 2010, 14:19
Standard  

TFSmedia sin avatar
TFSmedia TFSmedia er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Aug 2008
TFSmedia will become famous soon enough

Om du har et system der du driver med linkfarming til egne nettsider sier google at de skal straffe det. Det har blitt diskutert før her om linking til egne sider og jeg tror ikke det generelt sett skal være negativt å linke til egne sider.

Om du foreksempel skulle ha relevant og unikt innhold på forskjellige blogger som linker til hverandre med relevante kan jeg ikke helt forstå at det skal straffes. Det er jo i teorien bare de forskellige nettadressene som skiller denne form for linking fra internlinking. At google ikke vil gi fordeler av linker fra egne domains er forståelig siden man selvsagt er mindre objektiv til sine egne linker.. Men at de skal straffe linking mellom egne sider om man linker riktig har jeg ikke tro på. På webmaster guideline sidene til google, mener jeg å ha sett at de anbefaler å ha mest mulig nisjebaserte blogger/nettsider. Eksempelivis, heller en blogg med fokus på epler(eple.com) og en annen med fokus på appelsiner(appelsiner.com) fremfor epler og appelsiner.com.. Så hvorfor skulle de da straffe en link som forteller om hvilke andre nettsider du driver.
Svar med sitat