Vis ett enkelt innlegg
  #37 (permalink)  
Ulest 17th March 2010, 20:19
Standard  

RipZ RipZ er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Jan 2009
RipZ has a spectacular aura aboutRipZ has a spectacular aura about

Sitat:
Opprinnelig skrevet av peterandrej Vis innlegg
Det er som når du har kjørt i 65 km/t i 50-sonen. Da får du et forenklet forelegg fra politiet. Det er jo uhyre sjelden noen vits å dra slike saker for retten, da politiet som oftest sitter med innmari gode bevis. De idi**** som har dratt politiet for retten i slike saker har omtrent alle sammen fått beskjed om de er noen jæ*** luringer og så har dommeren bedt dem ryke og reise. Gjerne med en dobbelt så høy bot på innerlommen.
Det er faktisk feil. I alt for mange tilfeller taper politiet slike saker fordi man aldri kan bevise at lasermåleren viser korrekt i alle tilfeller. Her i USA fortalte statistikkforeleseren vår at politiet her må kjøre etter bilen slik at de kan dobbeltkontrollere farten med eget speedometer for å kunne ha nok bevis i en evt. rettsak. Poltiet gjør også ofte formelle feil. Det skal f.eks være to politimenn som leser av lasermåleren (mener det var noe slik). Hvor ofte ser man ikke en ensom stå der med lasermåleren? I tilfeller hvor folk går til retten for at de har mistet lappen, vinner de overraskende ofte fordi politiet har gjort formelle feil eller mangler tilstrekkelig bevis, selv om de opplagt har kjørt fort fort. Min mor er tilfeldigvis dommer og erger seg over dette, men hun kan likevel ikke be folk ryke og reise og gi dem en dobbelt så stor bot. Det er ikke helt som på film serru.

Jeg elsker avsporinger.

Når det gjelder et diskusjonsfora så er jeg for at man skal kunne diskutere ting som er på kanten av lovverket. Men jeg er også helt enig i at man har opplysningsplikt når man starter en tråd som kan føre til at andre blir inndratt i ulovelig aktivitet.
Svar med sitat