Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kontoristen
Det fins et regnskapsprogram som er billig og web-basert.
NB: Jeg er vel ikke 100% nøytral, men tenkte å nevne det likevel. Det fins selvsagt også mange andre bra leverandører.
|
Mulig prisen har blitt oppjustert siden du skrev dette, men jeg syntes ikke at 500,- pr måned er billig. Mamut tar til sammenligning 1238,- for lisens på Mamut Regnskap Start.
Ellers har jeg selv begynt å føre regnskap i Excel med et regneark jeg fant på en eller annen nettside. Det har alt man trenger og er enkelt og greit i bruk.
Jeg har funnet ut at jeg ikke trenger alle de "fancy" løsningene i mange av disse programmene og at det er like greit å føre selv når jeg driver så lite som jeg gjør nå. Det viser seg jo at regnskap ikke må være såpass innviklet som man får inntrykk av når man kikker på f.eks Bedin sine sider. Det viktigste er tross alt at man sparer på alt av bilag, setter det i system, og at det er lett å spore en post i regnskapet tilbake til et spesifikt bilag. Er dette i orden så er veldig mye gjort.
Men jeg er ganske sikker på at den dagen jeg (forhåpentligvis) har et større firma så kommer jeg til å sette dette bort. Rett og slett for å bruke tid på noe annet.