Vis ett enkelt innlegg
  #5 (permalink)  
Ulest 20th May 2010, 19:23
Standard  

hawkbay hawkbay er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Aug 2009
hawkbay is on a distinguished road
Send en melding på MSN til hawkbay

Dette er et interessant tema jeg også har fundert litt over. Den app store løsningen er så sinnsykt enkel å bruke og alt koster jo så lite at det rett som det er dumper ned en ordrebekreftelse fra apple på et par tre hundre kroner for de 10-20 applikasjonene jeg kjøpte bare fordi det så interessant ut. Får man først applikasjonen ferdig og ut på butikken til apple tror jeg det er en smal sak å gjøre godt med penger, nettopp fordi de har så sinnsykt mange entusiastiske brukere som meg som gjerne kjøper masse greier bare fordi det er kult. Men det er jo å komme til det punktet da.

Mobilutvikling er definitivt en del av fremtiden, og Apple har jo en helt unik evne til å spre nye produkter fort. Små enheter har bruksmessige restriksjoner nettopp fordi de er små, men det er jo ipaden et godt svar på.

Jeg tror definitivt utvikling for mobil vil bli en mye viktigere del av vår bransje fremover, frem til det punktet hvor en pc/mac og en mobiltelefon er den samme fysiske enheten. Men det må bli enklere og mer åpent for oss som er utviklere, enn det apple tilbyr pr i dag.

Er det noen som vet hvordan google gjør dette med sin mobilplatform Android, er denne enklere å utvikle for?
Svar med sitat