Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsense div spørsmål

Rismoen

Medlem
Hva er det som avgjør hvor mye jeg får betalt per klikk? Hvorfor får jeg i snitt 5 kr per klikk og ikke 1 kr? (dette var bare et eksempel)

Hva er best av tekst og bildeannonser? Selv har jeg aldri klikket på tekstannonser, bare bildeannonser. Bilder er så mye mer fristende å trykke på. Får man dårligere betalt om man velger bort tekstannonser?

Dagens frustrasjon
Selv om jeg bruker det selv, så hater jeg Adblock.

Flere spørsmål kommer sikkert.
 
A

aabbcc

Guest
Jo mer populær bransje jo mer er folk villig til å betale for besøk. Finans (som er pent for forbrukslån) er en av de tingene med høyest klikkpris for eksempel.

Jeg tror man får mer pr klikk for bildeannonser, da det også er litt branding i den type annonser, men jeg tror at klikkraten er høyere for tekst. Men jeg har egentlig ikke snøring, så du får ta det med en klype salt.

Jeg liker heller ikke adblock, synes det er å snylte. Måten man betaler for gratis innhold på nettsider er å ta imot litt reklame. Hadde vært kult å laget en anti-adblock plugin som sender folk med adblock til en side som ber de skru av og slutte å snylte.
 

Steve Cash

Medlem
Det er ikke så langt fra sannheten heller, aabbcc, noen websider viser begrenset med (gratis) innhold til brukere med Adblock, det gjelder bl.a. hardware.no. Jeg er i prinsippet enig i at å se reklame er betalingen for at en slipper å legge ut ut kroner, og det er jo en rimelig deal. Jeg installerte opprinnelig Adblock Plus fordi en del websider har/hadde agressive blinkende bannere som nesten ga meg epelepsianfall, eller som i alle fall var ubehagelige å se på og som tok oppmerksomheten vekk fra det jeg skulle lese, for ikke å overdrive. Dessuten knekker den også svært irriterende popups.

Men jeg har begynt å innse at de som lager websider med gratis innhold faktisk må få dekket kostnadene sine pluss ha lønn, enten det er Dagbladet, hardware.no eller en side som drives av et lite enkeltpersonforetak. Jeg tror jeg skal begynne å bli mer selektiv, og skru av på sider jeg liker og som ikke har alt for agressive annonser.

Edit: Bruker en Adblock hos hardware dekkes siden av en dialog med denne teksten:
Vi ser at nettleseren din ikke viser annonsene våre. Les mer om hvordan du kan oppheve sperren ved å trykke «Skru på annonser», eller prøv Tek Ekstra gratis i én måned.
Og så ligger det en tilbud om betalt abonnement der. Greit valg, du kan jo prøve noe lignende, men en skal være ganske trygg på at en har innhold som folk ikke vil gå glipp av før en gjøre dette, vil jeg tro.
 
Sist redigert:

Rismoen

Medlem
Hvordan ser man hvilken annonse så ble trykket på? Greit å vite hvilken annonse som genererer flest klikk.


EDIT: Jeg fant det selv

d943f653ee.png
 

Rismoen

Medlem
Det er for sidevisninger....

Hvordan er det mulig med 0,3 visninger? Så vidt jeg vet så bruker Adsense hele tall.

Uansett så står det anslåtte inntekter og kr som fortegn, så det er egentlig ikke noe å diskutere. Det var bare en jævelig dårlig betalt annonse...
 
Topp