Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Høyere CPC på din nettside

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Sitter å vurderer å teste et lite ekspriment.

Det er jo mulig å definere hvilke områder av nettsiden din Adsense skal målrette annonsene mot. Dette området kan du jo da fylle med de nøkkelordene du ønsker skal treffe

En annen funksjon i Adsense er at man kan velge hvilke nettsider som får lov til å annonsere på siden din (av default står den på "alle").

Så hva om man går i Google og drar et søk etter de relevante nøkkelordene or din nettside, og velger ut de som står høyest (som da også betaler høyest), og ekskluderer alle andre?

Har ikke testet dette selv, så lurer på om det er noen andre som har erfaring med dette?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det har jeg ikke sjekket ut, men det er jo ikke noe problem om du bare bruker eksprimentet på en nettside. Tviler på at det er så mange nøkkelord her i Norge som har over 200 annonsører.
 

Gomlers

Member
Strategien vil ikke funke så veldig godt, for hvis du eksluderer brorparten av annonsørene, for så å sitte igjen med de best-betalende adwordserne, så vil Google ofte bare vise veldedighetsannonser. Synes jeg husker jeg prøvde dette for noen år tilbake. Tror jeg fikk problemer med at annonsene roterte for lite. Og dermed kom det opp typiske World-Helse annonser, og "Simpsons is Yellow" og type bs-annonser som det.

Men ideen er god, og kanskje verdt å prøve igjen. Si ifra om det funker da.
 
Topp