Gå Tilbake   Webforumet.no > Søkemotorer > Google > Adwords
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Adwords Diskusjon om PPC (Pay-Per-Click) programmet Adwords går her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 7th August 2009, 15:33
Standard   Slapped by Google

kongen sin avatar
kongemedlem

Ble medlem: Jul 2008
Sted: Luftslottet
kongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the rough

I dag fikk jeg en av mine kampanjer bitchslapped av Google, og alle, absolutt alle søkeord fikk qualityscore 1. Grunnen var at landingssiden/domenet til Clickbank produktet som jeg direktelinker til har fått en Google slap.

Og det er på slike dager man ser viktigheten i å ha flere kampanjer og flere inntektskilder, og ikke legger all energi i én inntektskilde.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 7th August 2009, 16:07
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Hvorfor fikk landingssiden en Google slap?
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 7th August 2009, 16:34
Standard  

kongen sin avatar
kongemedlem

kongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the rough

Vet ikke enda, men skal poste det her når jeg finner ut av det.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 7th August 2009, 16:36
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Hva slags slap mener du? Ble den kastet ut av SERP?
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 7th August 2009, 20:18
Standard  

Ha det bra..

Ble medlem: Feb 2009
testdriver is a jewel in the roughtestdriver is a jewel in the roughtestdriver is a jewel in the rough

Kjedelig! Det skjer visst en del.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 7th August 2009, 20:38
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av testdriver Vis innlegg
Kjedelig! Det skjer visst en del.
Hva skjer?

Er jo ganske umulig for andre å forholde seg til dette om vi ikke får vite hva som har skjedd!
  #7 (permalink)  
Ulest 13th August 2009, 18:17
Standard  

kongen sin avatar
kongemedlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tonny Vis innlegg
Hva slags slap mener du? Ble den kastet ut av SERP?
Siden ble ikke kastet ut av SERP, dette gjelder kun PPC.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Hva skjer?

Er jo ganske umulig for andre å forholde seg til dette om vi ikke får vite hva som har skjedd!
Google har funnet ut at de misliker bruk av PPC til nettsider som selger eBøker, fake review sites, flogs med affiliatelinker, og reiseselskaper (kanskje Google kommer med eget reiseselskap/reiseside snart?)
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 12th January 2010, 21:33
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2008
Web2000 will become famous soon enough

Jeg har opplevd dette selv nå nettopp. Hadde et par "clickbank" sider som jeg hadde 1 million visninger på via adwords og et par tusen klikk daglig. For et par dager siden skjedde det noe drastisk. Antall visninger fallt til ca 10000 pr dag og nå oppnår jeg kun et par hundre klikk.
Er det noe jeg kan gjøre for å få opp antall visninger og klikk igjen? Er det ikke mulig å å markedsføre "clickbank" sider via adwords lenger?
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 12th January 2010, 21:49
Standard  

Medlem

Ble medlem: Dec 2009
Webby is on a distinguished road

Spørs hvordan du markedsførte dem - her må du gi litt mer informasjon.
Direktelinking? Med landingsside eller redirect? Osv.
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 12th January 2010, 22:56
Standard  

i-net sin avatar
Aktivt medlem

Ble medlem: Sep 2007
i-net will become famous soon enoughi-net will become famous soon enough

Det å si at google ikke lenger vil ha ebøker er vel litt hardt å ta i. Dem vil helst ikke ha ebøker om å "Bli rik på nett", men hvorfor tror du at ebøker generelt er fyfy?
  #11 (permalink)  
Ulest 12th January 2010, 23:26
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jun 2009
Sted: Hamar
gjedda63 is on a distinguished road

Det har ligget i luften en god stund nå at Google skulle slå ned på akkurat slike ting.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 13th January 2010, 00:07
Standard  

Medlem

Jeg har landngsider ja. De inneholder et par undersider med relevante artikler om emnet, samt en underside som er en "review" av et par clickbank produkter innenfor samme nisje. Sidene har vært oppe i ca 1 uke. Nå har jeg plutselig bare 1/10 av visningene og klikkene jeg hadde for et par dager siden. Er dette fordi at adwords har oppfattet at sidene mine inneholder affliate linker? Er det ikke lenger mulig å markedsføre sider som inneholder affiliate linker gjennom adwords? Eventuelt hva kan jeg gjøre for å få opp antall visninger igjen?
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Ulest 13th January 2010, 00:13
Standard  

kongen sin avatar
kongemedlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av i-net Vis innlegg
hvorfor tror du at ebøker generelt er fyfy?
Fordi i august sto ebøker som et eget punkt på denne listen:
Are there any types of websites that merit low landing page quality scores? - AdWords Help

Ser de har fjernet ebøker og reiseselskaper fra listen nå da det ikke skal være noen grunn til de skal være på listen.
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 13th January 2010, 11:43
Standard  

Uregistrert
Uregistrert gjest

Hvis du har en slik landingsside (review side for noen clickbank produkter), hva er best? Å linke til hovedsiden for produktet (der det står masse info om produktet) eller rett til betalingssiden. Jeg tenker da på hva adwords foretrekker ikke på hva som gir mest salg.
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Ulest 13th January 2010, 18:49
Standard  

Medlem

I Google sine adwords retningslinjer står følgende:

- Agentnettsteder uten relevant og originalt innhold som er laget for å generere trafikk til et annet nettsted med et annet domene (Affiliate nettsteder som kun fungerer som en bridge-page for å sende trafikken videre til et annet nettsted).

Da lurer jeg på hva som menes med en bridgepage? For meg virker det jo som alle affiliate nettsteder faller inn under dette. Men det kan vel ikke stemme sider det finnes millioner av nettsteder som inneholder affiliate linker som benytter seg av adwords. Noen som vet hva som er lov og ikke lov her?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter