Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Viral kampanje hos Euroads

Dre_C

Medlem
Ser at Euroads har nå mulighet for å måle den virale effekten en kampanje har. Jeg regner da med at jeg også tjener en del på en eventuell slik effekt. Kan bli spennende fremover hvis en får flere kampanjer som er tilpasset en viral effekt.

Noen som vet om eventuelle andre aff.selskaper som har slik mulighet?
 

picxx

Well-Known Member
Kan du forklare hva det betyr å måle den virale effekten en kampanje har?
Og er dette som affiliate, eller annonsør?
 

Euroads

Medlem
Hei.

Her kommer en kort forklaring på hvordan dette fungerer:

Vi har lansert en kåring av Norges mest sjarmerende barn. Når man har lastet opp et bilde av sin lille øyensten kan man tipse folk via Facebook om å stemme på sitt barn - eller laste opp et bilde av sitt eget barn.

Den eventuelle inntekt som blir generert via de tips man sender om konkurransen inneholder en affiliatetracking - som gjør at denne inntekten tilfaller vedkommende som skaffet den som tipset.

Vi kan allerede se gode resultater av dette - og man kan selvfølgelig selv se dette i sin statistikk i vårt system hvis man har kjørt kampanjen/konkurransen.

Håper jeg fikk forklart det på en forståelig måte. Hvis dere har flere spørsmål kan dere sende meg en mail på ilt@euroads.com.

God dag!
 

picxx

Well-Known Member
Vi har lansert en kåring av Norges mest sjarmerende barn. Når man har lastet opp et bilde av sin lille øyensten kan man tipse folk via Facebook om å stemme på sitt barn - eller laste opp et bilde av sitt eget barn.

I tillegg til å motta 349 nyhetsbrev, godta å få telefoner fra 23 telemarketingbyråer og green card usa, my supply at home, homepro, verdensbesteforbrukslån og duerendust A/S selvsagt.... :rolleyes:

Bare fordi surveyene forandrer innhold betyr ikke det at idiotene bak forandrer sin strategi....
 

Euroads

Medlem
Hei hei.

Jeg har jo skjønt at du ikke er så glad for våre surveys, men jeg vil allikevel komme med en liten oppklaring og forklaring på de kommentarene du kommer med.

Hvis du ser på førstesiden til vår nye survey her: Vi kårer Norges mest sjarmerende barn!
kan du se at det står i beskrivelsen at man skal lese betingelsene for mere info. Når man godkjender betingelsene står det: Jeg har lest og aksepterer betingelsene, og er inneforstått med at ved å delta, aksepterer jeg samtidig å motta nyhetsbrev med markedsføring fra undersøkelsens sponsorer, som nevnt i betingelsene. Også at henvendelse fra undersøkelsens partnere kan skje via brev eller telefon (Les betingelsene her)
Hvis man trykker på Les betingelsene her kan man fravelge å bli tilmeldt alle nyhetsbrevene hvis man ønsker det.

I forhold til TM-leads blir man kun ringt opp hvis man har takket ja til det. Og da takker man tydelig ja til å bli ringt opp av et spesifikt firma, om et spesifikt produkt - og kun én gang.
Her er det dog et lite unntak. hvis man ikke er registrert i Reservasjonsregisteret kan man i prinsippet bli oppringt av hvem det skulle være. Et firma kan åpne telefonkatalogen, plukke et tilfeldig telefonnummer og ringe til vedkommende hvis det ikke er registrert i Reservasjonsregisteret.
Ergo kan man godt bli ringt opp av telefonselgere uten å ha deltatt i noen konkurranser og/eller surveys.

Man behøver ikke å delta i surveyen for å stemme.

Vil også nevne at vi har en god dialog med Forbrukerombudsmannen - for å forsikre oss om at våre innsamlingsmetoder følger hans retningslinjer.
 

picxx

Well-Known Member
Måten dere benytter brukervilkår på bryter totalt med den norske markedsføringsloven (les deg gjerne opp på nevnte lov), så at forbrukerombudsmannen har gitt sitt samtykke til måten dere markedsfører deres kampanjer på har jeg veldig vondt for å tro.

Hvorfor ikke dra den helt ut?
"Ved å delta i denne surveyen gir du oss tilgang til å overta huset ditt, bilen din, hytta di, båten din og kona di. Har du evt. barn ønsker vi ikke omsorgen for disse, men de blir tatt godt vare på av barnevernet. Har du penger på konto eller får overskytende frigitt kapital etter lønn skal dette overføres til oss fortløpende hver måned.
Hunden din blir avlivet og solgt til pølsefabrikk i danmark.
Dessuten sier du deg villig til å motta 331 nyhetsbrev, og bli oppringt av 67 telemarketingbyrå. I tillegg til dette må du også foreta minst en reise til danmark og vårt hovedkontor i året, slik at du kan gi oss evt. andre eiendeler du har opparbeidet deg i løpet av året"

Litt mere scwhung over den!

Litt OT her, men jobber Dre_C for euroads?
Lurte bare, ettersom det antakelig er den eneste personen her på WF som faktisk snakker positivt om euroads.
 

Dre_C

Medlem
Nei, jeg jobber ikke for Euroads. Det jeg lurte på er om det er andre selskaper som benytter lignende metoder der en affliates kan tjene på den virale effekten av en kampanje.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor det?

Det ligger jo en hel haug med penger i det.

Hvor da? I innsamling av eposter fra folk som i utgangspunktet ikke vil ha reklame fra de som står bak "kampanjen"? Helt meningsløst. Hadde de enda fått masse fans til en eller annen side der merkevaren til en aktør var profilert, så hadde det jo vært noe i dette - sett bort fra at den nye fanskaren neppe bryr seg filla om det hele.

Som et eksempel på en smart måte å gjøre dette på:
Clients From Hell Book Contest - Win a Free Macbook Air

Besøkende kommer stort sett fra nettsiden deres, som sikrer at delere faktisk liker produktet de deler, samtidig som det er gjort på en passe frekk måte slik at det både blir morsomt, unikt og seriøst.

Folk på WF bør etter min oppfatning se mer på HVEM som følger en enn HVOR MANGE som følger en. Kvalitet framfor kvantitet, og den greia der. I det lange løp gir det bedre avkastning.
 
Sist redigert:

pleb

Medlem
Nei, de tjener penger via Euroads?

Har selv gjort denne type kampanje sammen med en annen kar via Facebook, og kan si at den var... ja... svært inntektsbringende i hvert fall. Erfaringsmessig vil jeg si at når du har ~2500 medlemmer på "attending", så kan du regne med det dobbelte i antall kroner. Og vi hadde en del mer enn det.

Klarer ikke helt å se hvordan dette kan være uprofesjonelt utført - etter all sannsynlighet tjener de jo godt med penger på relativt kort tid.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nei, de tjener penger via Euroads?

Har selv gjort denne type kampanje sammen med en annen kar via Facebook, og kan si at den var... ja... svært inntektsbringende i hvert fall. Erfaringsmessig vil jeg si at når du har ~2500 medlemmer på "attending", så kan du regne med det dobbelte i antall kroner. Og vi hadde en del mer enn det.

Klarer ikke helt å se hvordan dette kan være uprofesjonelt utført - etter all sannsynlighet tjener de jo godt med penger på relativt kort tid.

Det var ikke provisjonen euroads betaler ut jeg tenkte på, det var TYPEN kampanje, og - mulig jeg forklarte det dårlig - VERDIEN av hva de som betaler for moroa her sitter igjen med.

Du kan sammenligne det med at Tonny plutselig ga 10 kroner i provisjon for hvert medlem man klarer å verve til WF. Med en kampanje som det der kan man sikkert få 20.000 nye medlemmer i løpet av kort tid - men disse medlemmene vil antagelig representere NULL verdi for Tonny og WF, og antagelig også forsvinne like raskt som de kom.

Isolert sett kan man derfor si at det hadde vært innbringende for de som satte opp kampanjen og fikk provisjonen fra Tonny, men for Tonny hadde det blitt veldig dyrt.

Du skjønner hva jeg mener?
 

pleb

Medlem
Hehe, vel... med fare for å virke dum; nei, jeg forsto ikke helt sammenlikningen. Du mistet meg der Tonny skal kjøre vervekampanje.

Mulig jeg har formulert meg dårlig i hvordan slike kampanjer kjøres hos meg i hvert fall;

- Har "fake" Facebook-accounts med ~1000-1500 venner hver.
- Oppretter et arrangement og fyller arrangementet med salgstekst om Euroads-kampanjen.
- Inviterer alt og alle samt ber alle invitere alt og alle.
- Penger i lommen.

Når du begynner å snakke om at det er noe galt med VERDI og TYPE kampanje, så ser jeg ikke helt hvordan du kan flette det inn her.

1. Mener du at jeg, som publisher, gjør masse gratis arbeid for Euroads ved å gi dem XXXX antall e-mailaddresser og postnummere som de fritt kan spamme ned - og at det heller er jeg som burde sittet med den "databasen" etter endt kampanje?

2. Eller mener du at brukerne (altså de som blir med på sånne surveys via facebook) helt sikkert aldri får betalt 2 års husleie, men ender opp med masse reklamedritt for resten av livet?

Og en ting til; er det jeg som publisher eller er det Euroads som tiltrer rollen som Tonny i eksempelet ditt?

For dette er verken dyrt for meg eller Euroads.;)
 
Topp