Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg skal selge et produkt. Hvor finner jeg affiliateprogram?

Gomlers

Member
Hallo hallo, jeg er en selger. Selger et digitalt produkt. Gir mer beskjed om det når jeg har fått det opp.

Men jeg trenger affiliates. CB er utelukket. Produktet er norsk.

paydotcom.com er muligens også utelukket fordi de ikke gir valuta i NOK, det vil jeg ha.

Noen som har peiling på et affiliate-manager-program som fungerer? Jeg kunne sikkert skrevet en liten sak selv, men føler det ville blitt av typen: "Skikkelig Særriøs Affiliateprogrammm", og har egentlig lyst til å få dette til å bli fremstilt som noe ordentlig noe. Nettopp da hvor en 3djepart tok seg av statistikk, slik at mine affilates ikke trodde jeg "lurte" dem ved å føre opp feil statistikker til fordel for meg selv...

Anyone?
 

Gomlers

Member
;) Snart.. men dette er faktisk prosjekt nummer 2... Fælt å si det, men det har vært ferdig i nesten 1/2 år. Bare aldri satt det til verks..

Er det noen som vet om en bra sak, så si ifra!
 

picxx

Well-Known Member
Start, Promote and Manage Your Own Successful Affiliate Marketing Program

Dette fordrer da at du kjører 'in-house' fakturering og utbetaling.
Ellers er det også mulig å sette opp oscommerce med eget affiliate program.

OM du er på utkikk etter et annonsenettverk kan du jo gjøre som Kenneth sier, eller også innehente priser fra forskjellige.
(TD, advertising, euroads, mmmedier etc.)
 

Gomlers

Member
Joda, TD har jeg vært inne på, men det passer ikke for meg og mitt egentlig. Har tenkt litt på å kjøre eget, eller som picxx sier, inhouse. Men da forsvinner litt av kredibiliteten. Og siden vi i Norge ikke kan rutte med mest kunnskap ang. affiliating, ser jeg for meg en hel masse med: "Øy.. jeg skal ha mer", "Døhh.. du skylder meg penger", "Jeg har solgt mer enn bare 2 da" .. blahblahblah..

HINT HINT: Noen med RÅ programmeringsskills burde skape et prosjekt med en sånn side. Tror absolutt det er penger å hente på å gjøre som CB, paydotcom osv.. Det kommer iallefall garantert!
 

picxx

Well-Known Member
HINT HINT: Noen med RÅ programmeringsskills burde skape et prosjekt med en sånn side. Tror absolutt det er penger å hente på å gjøre som CB, paydotcom osv.. Det kommer iallefall garantert!

En trenger jo ikke være noen programmeringsmagiker for å starte opp noe slikt. Si at man setter opp en oscommerce installasjon med et affiliate program. Det eneste man egentlig trenger ekstra er jo en modul i affiliateprogrammet hvor affiliaten selv kan legge inn sine produkt. Voila...done! :D
 

Knut

Medlem
En sånn modul finnes mener jeg bestemt.
Jeg såg noe sånt sist høst da jeg satte opp en butikk og rota rundt å leita etter "kjekt å ha" saker. De som hadde noe å selge kunne legge dette inn i butikken selv osv...
 

Gomlers

Member
osCommerce og ZenCart tror jeg har den funksjonen. Men det blir fremdeles ikke like bra. Husk på VISA betalingen, skal 100 butikkeiere ha hvert sitt abonnement hos et online betalingssystem, er dette veldig kostnads(U)effektivt i forhold til om det er en side som behandler alle slike forespørsler.. som f.eks. CB gjør. De ordner med betalingen, kunden får produktet sitt, og pengene fordeles etterpå. :)

Det enkle er ofte det beste sier REMA1000 - jeg handler alltid på Meny..
 

picxx

Well-Known Member
som f.eks. CB gjør. De ordner med betalingen, kunden får produktet sitt, og pengene fordeles etterpå. :)

Det samme ville man gjort med det systemet skissert ovenfor. En hadde ikke trengt å opprettet en ny butikk for hver eneste affiliate som ville solgt sitt produkt.
 

Gomlers

Member
Deler du litt egenskaper på scriptet, så trykker jeg villig på en eller annen affiliatelink hvis det er det jeg trenger...
 

Ståle

Medlem
Tja, fungerte igrunn helt greit, men syns kanskje selve systemet virket litt rotete, og det kan henne det er lett å falle ut av prosessen. Men, fikk scriptet mitt levert på epost med en gang betalingen var gjennomført, så det fungerte iallefall.

Har aldri brukt de før, og har heller aldri solgt ting igjennom de. :)
 

picxx

Well-Known Member
Og alt gikk greitt mens du betalte i NOK og din affilaite fikk betalt i NOK... for det var vel det vår kjære gomlers ønsket i sin første post.
 
Topp