Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan tjene penger på bøker på Amazon?

Tulla

Medlem
Jeg fant denne linken jeg for international affiliate: How to Make Money with the Amazon Affiliate Program

De har svar på de spørsmåla jeg lurer på. Hvis jeg f.eks skriver en liten notis nederst på en post om en bok jeg kunne tenke meg å lese, ville jeg kanskje kunne solgt noe? Amazon er jo helt klart en kjent tilbyder av mye interessant.

Hva tror dere om det?

Ville jeg da måtte fjerne Googles annonser på sida?
 
Sist redigert:

Tulla

Medlem
Det sies at det kan være effektivt med slike personlige anbefalinger. Du kan jo bruke Tradedoubler til det, da kan du dyplenke rett til boka.
Du trenger ikke å fjerne Adsense.

Takktakk, sjekker ut det også. Jeg hadde problemer med registrering på amazone, de skulle ringe meg på telefonen, men uansett hvordan jeg skrev telefonnr så fikk jeg bare error. Det kunne bare ha vært den dagen. Sjekker Tradedoubler først før jeg bestemmer meg.
 

Tulla

Medlem
Nå er jo mine lesere mest amerikanske, eller utlendinger, jeg har vel endel nordmenn. Hvorfor tjener jeg mer pr salg? Er prisene lavere i utlandet?

Jeg tror vel det er en følelse av tilhørighet og tillit. Jeg kjøper pc av norske firmaer og spill fra platekompaniet, det første av hensyn til tillit og det andre av shipping hensyn.

Enkelte forum har jo egne tråder om nettsider folk kan stole på og hvem de ikke kan stole på. Jeg lurer på om ikke amazon nærmest kan regner som et norsk selskap med tilhørighet her. Jeg hører stadig vekk folk prate om ting de kjøpte på amazon, og de skal dessuten være gode på reklamasjoner.

På den annen side blir jeg stadig overrasket over hvor lite unge folk i Oslo vet om forum osv.
 
Topp