Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Innbetalinger fra affiliatenettverk

kongen

kongemedlem
Det er noen store og mange små affiliatenettverk, og nye dukker opp støtt og stadig. Jo flere nettverk som kommer jo større konkurranse blant nettverkene. Men i det siste har jeg sett flere tråder på forum om problemer med innbetaling fra noen slike nettverk. Jeg bruker stort sett CJ/CB/TD og har ikke selv opplevd noen problemer med disse.

Så det store spørsmålet er: Hvilke affiliatenettverk har du opplevd ikke har betalt til rett tid?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Man kan jo snu på det også, og si hvilke man har fått penga fra til riktig tid uten mas og fjas. Det er minst like bra.

Jeg har fått penger fra disse til riktig tid og uten problemer:
- google adsense
- tradedoubler
- clash media
- tnx dot net
- text-link-ads
 

kongen

kongemedlem
si hvilke man har fått penga fra til riktig tid uten mas og fjas

Det er kanskje like greit det.

Poenget var å få en liten oversikt over hvilke affiliatenettverk man kan jobbe trygt sammen med (og hvilke en skal vurdere å holde seg bort i fra). Man sover bedre om natten når man er sikker på at penger kommer frem (og slipper å bekymre seg over betydelige beløp som ikke kommer frem).
 

Chris M

Medlem
Helt ærlig så tror jeg ikke det finnes noen norske affiliatenettverk som ikke betaler. Heller ikke de aller minste. Har hatt litt problemer med Euroads og MMMedier. Men dette har ordnet seg. Så personlig mener jeg at det er veldig trygt så lenge man bruker norske nettverk.

Det man ikke kan gardere seg mot er jo konkurser som følge av et tøffere mediamarked. Er sikkert mange kunder av slike nettverk som får problemer med å betale etterhvert, og hvordan det slår ut for hvert enkelt annonsenettverk er jo ikke godt å si. Men forhåpentligvis har de fleste skjerpet sine rutiner og gått over til forskuddsbetaling på permanet basis.
 

Chris M

Medlem
Ja, har 4000 kr stående der som jeg tjente for 4-5 år siden..kartbutikken eller noe..de pengene får jeg nok aldri. Og er vel slike tilfelle med annonsører som ikke betaler som medfører tap. Annonsenettverkene har lite å tjene på ikke å betale med tanke på omdømmetapet.
 
Topp