Gå Tilbake   Webforumet.no > Søkemotorer > Andre søkemotorer
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Andre søkemotorer Diskusjon om andre søkemotorer går her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 30th March 2009, 13:04
Standard   Google - Sesam 0 - 2 (Slutt)

Ståle sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Ståle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to all

Med henvisning til forrige tråd på slutten av 2008, så ser det nå ut til at "kampen" mellom Google Norge og Sesam er over. (sier "kampen" med " siden dette er en kamp Sesam har hatt, men tviler på at Google har følt seg truet.)

Sitat:
Merkenavnet Sesam erstattes med Finn, og Sesams nåværende tjenester blir også en del av Finn.

tu.no - Slutt for Sesam – 100 må gå - Teknisk Ukeblad
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 30th March 2009, 13:19
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Det var veldig synd. Jeg har alltid likt Google best, men vi må kanskje innse at Google er så store nå at det begynner å bli skummelt, de trenger konkurrenter på alle plan.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 30th March 2009, 13:30
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to behold

Sitat:
Google er så store nå at det begynner å bli skummelt, de trenger konkurrenter på alle plan.
Ja de har så og si full dominans på søk nå. Alle vi som driver med SEO nøster jo opp under det også. Hvor ofte kommer det ikke opp en spørsmål fra webmastere om "har vi lov til dette av Google?". Vi er som logrende bikkjer hele gjengen.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 30th March 2009, 13:46
Standard  

Ståle sin avatar
Medlem

Ståle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to all

Sitat:
Opprinnelig skrevet av zapotek Vis innlegg
Ja de har så og si full dominans på søk nå. Alle vi som driver med SEO nøster jo opp under det også. Hvor ofte kommer det ikke opp en spørsmål fra webmastere om "har vi lov til dette av Google?". Vi er som logrende bikkjer hele gjengen.
Det er jo fordi Google direkte (Adsense) eller indirekte (trafikk) gir oss smør på brødskiven (penger)

Jeg har rett og slett ikke råd til å bli svartelistet av Google. Det er derfor jeg prøver å spre eggene mine mer og mer, men det er ikke lett, og ofte betyr det mer jobbing, for mindre utbytte.

Sist endret av Ståle : 30th March 2009 kl 13:49.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 30th March 2009, 18:50
Standard  

skogtrollet sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2009
skogtrollet will become famous soon enough

Jeg syns det er litt skummelt at google har så mye makt. De lagrer sikkert alt vi søker på også. Og lager profiler på oss. Som de kan utlevere til politiet.

Nei sikkert ikke, men tanken på at de kan gjøre det er skummel. Jeg har søkt på mye rart, som jeg håper aldri noen finner ut av :P
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 30th March 2009, 19:01
Standard  

Ståle sin avatar
Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av skogtrollet Vis innlegg
Jeg syns det er litt skummelt at google har så mye makt. De lagrer sikkert alt vi søker på også. Og lager profiler på oss. Som de kan utlevere til politiet.

Nei sikkert ikke, men tanken på at de kan gjøre det er skummel. Jeg har søkt på mye rart, som jeg håper aldri noen finner ut av :P
Ehm, jo det gjør de. Om noen uker så lanserer de en ny funksjon til Adsense, hvor de baserer annonsene på dine interesser.

Inside AdSense: Driving monetization with ads that reach the right audience

Her kan du forøvrig se din søkehistorie:
http://www.google.com/history/
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 30th March 2009, 19:17
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Du kan lese kun hvis du er registrert for historie, du må registrere deg selv ser det ut til.

Apropos interessebasert annonsering. Alle må skrive inn litt mer info i privacy policyen sin (du har vel privacy policy?) Adsense privacy policy

Men tilbake til topic. Hva vil konkret skje med Sesam nå?

Sist endret av Tonny Kluften : 30th March 2009 kl 19:20.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Google-Sesam: 1-0 Ole Andre søkemotorer 7 22nd December 2008 23:07
Slutt på AdWords- og AdSense-henvisningsenheter i AdSense webmoney Google 7 11th January 2008 09:53
markedsandel kvasir, google, sesam Kenneth Dreyer Generell business 3 18th November 2007 13:04
SEO-sider til topps i Sesam og til bunns i Google webmoney Søkemotoroptimalisering (SEO) 9 24th June 2007 22:57
sesam på topp på google søk Tonny Kluften Google 9 16th April 2007 09:54

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter