Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Andre som har oppgradert til WordPress 2.5?

sta

Medlem
Vel, jeg burde sikkert ha ventet eller testet den nye versjonen på en testblogg først, men det gjorde jeg selvfølgelig ikke, dum som jeg er. Rullet den nye versjonen ut på min største blogg først, for at fallhøyden skulle være størst mulig.

Det tok ikke lang tid før problemene stod i kø. Ting virker for så vidt front-end, så brukerne merker ikke noe til problemene, heldigvis, men back-end er jeg langt fra fornøyd. Spesielt er det å legge inn en ny post blitt betydelig vanskeligere med masse scrolling, og jeg får en serie med JS feil som gjør at opplastning av bilder må gjøres mer eller mindre manuelt. Den nye editoren gidder jeg ikke å nevne engang. Editoren i v2.3 var dårlig, editoren i v2.5 er mye værre.

Anyway; Noen andre som har oppgradert og har lyst å dele sine erfaringer og meninger?
 
Jeg har hatt 2.5 i prøve versjon - RC1 som de har kaldt det en stund og er veldig fornøyd! Liker måten og skrive innlegg bedre på og enkel og sette inn bilder og video. Eneste er at alt har kommet nedover på siden når du skal skrive og ikke på høyere side som før men dette lar seg sikkert ordne.

Frontend har jeg ikke merke så mye forskjell.

Veldig fornøyd jeg i allefall.
 

webpiken

Medlem
Jeg oppgraderte på søndag, og alt gikk helt smooth.

Og jeg liker 2.5 kjempegodt hittil, synes Dashbordet er mye mer intuitivt og bedre å bruke enn den forrige.
 

sta

Medlem
OK, godt å høre at andre faktisk har bedre erfaringer enn meg, da går det seg nok til etterhvert.

Etter min mening blir det for mye scolling ved posting av nye innlegg og det trengs flere klikk for å laste opp bilder til posten. Og det å ha bildeopplastnings- og inkluderingsfunksjonene i et pop-up vindu kan jeg ikke fatte og begripe skal være smart.

Mye handler nok om å bli vant med det nye grensesnittet, så jeg skal slutte å syte mer over dette her og nå.
 

Niclas

New Member
RC1 fikk jeg problemer med etter bare noen klikk, men dette er nå løst og jeg har lagt inn 2.5 på et par blogger og ennå ikke møtt noen problemer. Som alltid litt uvant, men man venner seg fort.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tror vel jeg har funnet noen bugs:

- innlegg blir automatisk lagret som "draft", som du etterpå må gå og slette manuelt. I den forrige versjonen ble ting bare lagret som draft når du klikket "save".
- problemer med custom fields. må legges inn flere ganger ofte.
- problemer med link. funker ikke i min nettleser, FF2. Må legge inn linkene semimanuelt via "code".
- pluss litt andre småting

regner med at det kommer en oppdatering i løpet av et par uker..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ah, jeg bruker stort sett en desktopklient som heter Ecto til å skrive innlegg samme hva, veldig praktisk sak, finnes både til windows og mac hvis noen skulle ha lyst til å teste den. Aner ikke om den støtter custom fields, men så lenge du ikke trenger det er den ihvertfall veldig snasen.

infinite-sushi.com - ecto

Har prøvd en del andre slike klienter også, men syns den her virker best, ihvertfall for mac, aner ikke hva som finnes for windows (utenom win-versjonen av denne da)
 

Maja

Medlem
jeg har oppgradert. Foreløpig har jeg et hatforhold til Dashboard. Customizable, my ass.

Liker ikke helt den Media-saken for å laste opp bilder og legge dem inn i poster, den har jeg lyst til å kaldkvele for jeg syntes den er unødvendig treg og den vi hadde i 2.3 var helt akseptabel. Og jeg taklet simpelthen ikke de nye farvene, så jeg byttet til "traditional" uten at jeg ble noe spesielt gladere av den grunn...

Så lenge jeg ikke går inn på selve-admin panelet går alt bra...
 

sta

Medlem
Vanedyr......er det det dere er dere som ikke synes dette var bedre? Er det slik at "alt var bedre før".... ;)

Du kan nok ha mye rett i det. Etter å ha jobbet 5-6 timer med å skrive artikler, i den nye versjonen er det faktisk blitt bedre :)

Men; det er en endring som etter min mening er et stort tilbakeskritt. Hvorfor i himmelens navn har man valgt å flytte upload og innsetting av bilder til et pop-up vindu? Hva er vitsen med det? Det gjør det bare mer komplisert og det kreves flere klikk for å utføre en handling enn tidligere.

Og editoren får jeg fremdeles ikke til å funke, men det er vel kanskje bare et problem på min maskin, har ikke sjekket så mye rundt dette ennå.
 

Maja

Medlem
Vanedyr......er det det dere er dere som ikke synes dette var bedre? Er det slik at "alt var bedre før".... ;)

Både ja og nei. Vanedyr når det gjelder media library-sak-ting-dingseboms, dashboarden var bare en enorm skuffelse.

Jeg tillater ikke comments på siden min, derfor har jeg en stor hvit boks jeg ikke får fjernet eller tjener til noe, og ikke får jeg erstatten den med noe annet slik WP 2.5 er konstruert. Da blir jeg mildt sagt irritert, for jeg kunne tenkt meg å erstatte den med f. eks. siste oppdateringer fra Counterize o.l.

Siste oppdateringer i plugins er også noe jeg gir lang marsj i, dette er igjen noe jeg hverken får kortet ned på eller fjernet.

Som sagt.. så lenge jeg ikke logger meg inn på Admin panelet... så går det greit :p
 

Gomlers

Member
OK, godt å høre at andre faktisk har bedre erfaringer enn meg, da går det seg nok til etterhvert.

Etter min mening blir det for mye scolling ved posting av nye innlegg og det trengs flere klikk for å laste opp bilder til posten. Og det å ha bildeopplastnings- og inkluderingsfunksjonene i et pop-up vindu kan jeg ikke fatte og begripe skal være smart.

Mye handler nok om å bli vant med det nye grensesnittet, så jeg skal slutte å syte mer over dette her og nå.


Scolling? Eller scrolling går jeg ut ifra at du mener.. nå er jeg sikkert helt teit her synes du, men du er vel klar over at du kan ta tak i den nederste kanten og "dra" den nedover, slik at du har litt større flate å skrive tekst på.. hvis ikke du visste det, skjønner jeg deg utrolig godt;)
 
Topp