Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Blogging
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Blogging Her foregår all diskusjon om blogging. Tips og triks og bloggrelaterte emner.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 18th February 2010, 08:06
Standard   Tags

Nykommer

Ble medlem: Feb 2010
Marwin is on a distinguished road

Hei.

Bare lurer på hvilken funksjon tagsene har i en post?
Er wordpress-nybegynner og prøver å finne ut av de ulike funksjonene...

Hvordan blir innleggene jeg skriver i bloggen min "søke-vennlige" på Google? Noen som vet?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 18th February 2010, 09:01
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to behold

Tags er en måte å katagorisere innlegg på (i tilegg til de vanlige kategoriene). La oss si at du har en side om Tennis. I 2 forskjellige poster skriver du om Andre Agassi og lager en tag som heter nettopp "Andre Agassi". Bloggprogramvaren din opretter da en egen side som lister opp alle poster som har denne tag'en (eller etiketten om du vil). Denne kan igjen indexeres av spiderne til Google, og du har enda en mulighet til at besøkende kan finne sidene dine via søk. Det er også en kjekk funksjon for brukerne på nettsiden din som ønsker å finne ut hvilke andre artikler du har skrevet om Agassi.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 18th February 2010, 09:32
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Har skrevet om tags her: Bruker du tags i bloggpostene dine? | Webforumet.no Blogg

Dette kan jo være intr. for deg? Blogging | Webforumet.no Blogg
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 18th February 2010, 10:38
Standard  

Nykommer

Ble medlem: Feb 2010
Marwin is on a distinguished road

Tusen takk, det var mye nyttig informasjon!!

Mulig jeg fremstår som dum nå, men jeg må inrømme at jeg fortsatt ikke helt forstår dette med tags. Er det nyttig med tags kun for at det skal være enkelt for leserne mine? Eller er det også nyttig iforhold til søk på google?
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 18th February 2010, 12:10
Standard  

Msites Ltd sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: På et eller annet hotellrom verden over!
Msites Ltd is a name known to allMsites Ltd is a name known to allMsites Ltd is a name known to allMsites Ltd is a name known to allMsites Ltd is a name known to allMsites Ltd is a name known to all
Send en melding på MSN til Msites Ltd Send en melding via Skype™ til Msites Ltd

Det er veldig nyttig for søk på google! Du kan egentlig tenke på tags som viktige ord du ikke får plass til i overskriften din.

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Fordel med tags i wordpress? Tonny Kluften Wordpress 30 3rd March 2011 15:23
Problemer med å få vist tags testdriver PHP, SQL og databaser 8 19th January 2010 15:22
Sitewide meta-tags? Santo Søkemotoroptimalisering (SEO) 5 28th July 2009 20:50
Tags wordpress Tonny Kluften Wordpress 5 15th January 2009 14:49
Klikk teller med tags ? JaCkPoT_ Produkter og verktøy 2 31st August 2008 11:49

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter