|
|||||||
| Domene-handel Kjøp og salg av domener går her. Diskusjoner relatert til domener generelt, norsk eller utenlandsk domenepolitikk samt alt annet snakk som ikke gjelder de konkrete domenene som ligger for salg skal ikke postes her. |
![]() |
|
|
Tilbakelenk (1) | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Hmm.. Det mener jeg er umulig å si, uten å se domenenavnet. Det blir som å spørre: "Hva er huset mitt verdt?" Et hus blir bedømt ut i fra beliggenhet, areal, standard og øvrige, standariserte forhold; og for et domene er det på mange måter det samme... Det går på ting som hvor lett domenet er å huske, hvor kort det er, hvor "catchy" det er, hvor autoritativt det virker, hvor lett det vil være å få søkemotor-trafikk, om det er gjort SEO-arbeid på domenet fra før, etc...
|
|
|||
|
Enig med Stormen. Umulig å objektivt anslå verdi. De firmaene som prøver å selge at de kan sette pris på domener er generelt svindelforetak.
Mange ting påvirker pris. F.eks så har jeg et domene som er www.detgodeliv.no (Ingen ting der nå) Dette domene har jeg fått flere henvendelser om å selge. Meste jeg er tilbudt er 10 000,- Mange her vil nok si at jeg dum som sier nei til 10 000 for dette domene, men for meg har dette domene en abstrakt verdi. Så verdien er hva jeg er villig til å selge det for. og hva noen er villig til å betale. Å for den som lurer, jeg selger ikke go' domene mitt under 50 000,- så jeg regner med å ha det en stund ( Og har selvsagt planer med det...) For noen år siden solgte jeg domene WBshop.com det fikk jeg godt betalt for, men kunne fått mye mer hvis jeg hadde vist hvilken posisjon kjøper var i...
Thomas Sist endret av timtim : 15th May 2008 kl 22:19. |
|
||||
|
Jeg synes Markus Jalmerot har en interessant tilnærming til dette på Vad är de största modebloggarna värda? | Relevansanalys sökmotoroptimering & domäner Jeg er ikke enig i prisen han kommer frem til nødvendigvis, men synes han har en vettug måte å analysere det hele på.
| Visningsmoduser | |
Tilbakelenker (?)
Tilbakelenk til denne tråden: http://www.webforumet.no/forum/domene-handel/1939-regne-ut-verdi-p-domene-hvordan.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Regne ut verdi p domene.. Hvordan? - Webforumet.no - Webmaster forum | This thread | Refback | 12th April 2008 03:08 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hvordan utnytte et .com domene best | R@ge | Domener | 2 | 20th March 2009 00:59 |
| AdSense - hvor mye kan man regne med å få inn? | funkyboy | Affiliate-programmer | 18 | 31st December 2008 19:13 |
| Hvordan prissette et domene ? | gusland | Domener | 3 | 29th December 2008 11:03 |
| Hvordan holder du styr på domene dine? | Kenneth Dreyer | Domener | 4 | 22nd November 2007 11:43 |
| Hvordan får man seg egentlig ett domene ? | Mr Vest | Generell snakk og svada | 2 | 23rd March 2007 03:09 |