Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Kjøp, salg og byttehandel > Domene-handel
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Domene-handel Kjøp og salg av domener går her. Diskusjoner relatert til domener generelt, norsk eller utenlandsk domenepolitikk samt alt annet snakk som ikke gjelder de konkrete domenene som ligger for salg skal ikke postes her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 12th August 2010, 18:13
Standard   Verdivurdering

Nykommer

Ble medlem: Aug 2010
Sted: Østlandet
Bayas is on a distinguished road

Hei!

Har et domene, som jeg naturlig nok mener er godt.
Har også reg. firmanavn og org. nr på dette ene domenenavnet. Bakgrunnen var en forretningside for en tid tilbake - Ideen er verifisert og vurdert som meget god! Så var det dette med tid og mulighet for å realisere..... domenenavnet kan benyttes for annet enn hva jeg tenkte på.

Så leser jeg både her og surfer litt rundt for å prøve å forstå verdifastsettelser av domenenavn. På finn må jeg si man er meget ambisiøse i sine forventninger.... Markedspris er naturlig nok den pris kunden betaler for men hvordan finne best pris uten å blottlegge for mye, være realistisk men samtidig få det kvalitativt????

Domenet er "silent" og ingen trafikk å vise til.

Kvalitative og faglige vurderinger ønskes
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 12th August 2010, 18:27
Standard  

Bjørn Andersen sin avatar
Adult Webmaster

Ble medlem: Apr 2009
Sted: Bergen
Bjørn Andersen will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Bjørn Andersen

Jeg synes ikke domenet er noe særlig verdt hvis det er ubrandet / ikke et typisk typein domene. Da er det vel egentlig ikke verdt mer en reg avgift.
  #3 (permalink)  
Ulest 12th August 2010, 18:29
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Domener uten trafikk og historikk er vel stort sett verdt registreringsavgiften.
Ideen bak kan jo derimot være verdt noe?
  #4 (permalink)  
Ulest 12th August 2010, 18:47
Standard  

Nykommer

Ble medlem: Aug 2010
Sted: Østlandet
Bayas is on a distinguished road

Takk for tilbakemeldinger.

Og ja, riktig som dere sier/vurderer. domenet er nok ganske så "poppis" og funker bra. Vil det gjøre fremover også.

Ideen, med mulig patenter og salgsvolum ble estimert ifjor til år 2; 30 mill omsetning og nto bidrag 15%. Dog, domenet/selskap kan benyttes til annet da det ikke er gjort noe her, bortsett fra min businesscase.

Da blir det vel mer å trade selskap, dog det markedet er jo litt utbombet igjen....

Erfaringer med business ide opp mot domene m.m.??
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 12th August 2010, 19:46
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to behold

Hvordan skal vi kunne vurdere verdien på et domene du ikke skriver hva er?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Verdivurdering av tjenester MrOlsen Generell business 7 5th April 2008 07:25

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter