Kjapp og trygg hosting for Wordpress

pollenvarsel.no - pollenvarslingen vil ha, men ikke betale for domenet

wds

Medlem
Hei,

Jeg studerer innovasjon, entreprenørskap og foretaksutvikling. Før jul i fjor fikk jeg idé til en ny type nettbasert pollenvarsling og registrerte domenet pollenvarsel.no. Men på grunn av andre prosjekt har jeg ikke tid til å realisere ideen, i alle fall ikke enda. Tok derfor kontakt med pollenvarslingen.no og sa jeg hadde jobbet med en ny type nettbasert pollenvarsling, men ikke hadde tid til å realisere ideen og lurte på om de var interessert i domenet.

Mailen jeg fikk fra pollenvarslingen:

Pussig sammentreff!

Vi anser nemlig dette for vårt i det vi er ansvarlig for pollenvarslingen i Norge. Det har tidligere tilhørt AstraZeneca, men etter forhandlinger mellom Astra og oss kom man til enighet om at dette skulle overføres til Norges Astma- og Allergiforbund. På grunn av interne misforståelser ble det sagt opp, og vips borte før vi fikk registrert det.

Med din henvendelse nå ser det likevel ut til at problemet kan løse seg. Har du mulighet for å overføre dette til oss?


Svar jeg sendte:

Takk for tilbakemelding.

Som nevnt hadde jeg egentlig tenkt å utvikle min egen webportal som skulle tilknyttes domenet, men for øyeblikket har jeg ikke kapasitet grunnet andre prosjekter.

Hvilke avtaler hadde dere med AstraZeneca om overtagelse/kompensasjon?

Jeg har investert en del tid i planlegging av min egen tjeneste og hadde egentlig tenkt å lansere etter studieslutt i juni når jeg har mer tid. Men er åpen for en dialog hvis dere er interessert i domenet.


Siste svar jeg har fått fra pollenvarslingen:

Ingen kompensasjon fra Astra her, i det domenet opphavsrettlig sett tilhører NAAF, noe partene også ble enige om.