Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Storing på kroken?

Odd

Medlem
Har en interesse fra et selskap i norge som omsetter for maaange hundre mill kroner i året på et "service" domene.. Firmaet har et overskudd på flere hundre mill... Noen tips til hva jeg bør ta for domenet..
 

Johan

Medlem
Spørsmål er vel hva du vil ha for det.
Enten setter du en sum du er langt mer en fornøyd med og ser om de biter på eller så leier du det ut f.eks for en %sats av deres oms pr år. Hvis de omsetter for flere hundre mill er 0,3% for en OK årslønn. Jeg tror jeg ville prøvd meg på det siste.
 

zapotek

Medlem
Er domenet av typen "generelt" ord som f.eks. fiskestang.no eller campingbil.no, eller inneholder det deler av (eller hele) firmanavnet til de interesserte kjøperne?
 

Odd

Medlem
Tror ikke de kan kreve domenet av meg Daniel. Tok det i ond tro for å selge til best mulig pris ;) Domenet er veldig generelt Zapotek. En annen kanskje større aktør var også på banen men trakk seg.. Har ikke prøvd å selge det ennå, men har en webside på gang hvor jeg vil legge ut domenet.. Ser ut til at det er en interesse der ute. Tror kanskje jeg gjør det for å prøve å få en "riktig" pris..
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan gjette deg fram til hva slags myndighet den som har kontaktet deg har. 0,3% av det de omsetter gjennom domenet høres alt for vanskelig ut.
Mitt syn på det hele er at domenenavn kommer med tiden til å bli mindre verdt - i forhold til innhold (SEO-messig). Innhold blir det mer av, domenenavn ikke, så selg heller nå enn om 3 år. Men nå bør jeg sjekke trenden for typeins først ;)
 

romeo

Medlem
Gjettekonkuranse: Her er de domenene Odd eier. Velg en fra listen som kan være av interesse for en storing (end user)

bildekonkurranse .no
bildeportal .no
bildeportalen .no
fotobloggen .no
fotokonkurranse .no
fotokonkurranser .no
hjellup .no
klimablogg .no
klimaide .no
klimakampanje .no
klimakampanjen .no
klimakonkurranse .no
klimakonkurransen .no
klimakunnskap .no
klimamodell .no
klimatest.no
klimatips .no
nyhetsbilde .no
romjul .no
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tok det i ond tro for å selge til best mulig pris

Det er ikke det samme som "ond tro", "ond tro" ville være at du kjøper et domene du vet at noen andre egentlig har rettighetene til. Om det er noen andre som har lyst på det, men det er et generelt ord, og det ikke bruker f.ex. et produktnavn, et firmanavn (eller noe som lett kan forveksles med det), e.l. (f.ex. "eiendomsmegler.no"), så er det helt fair game, og du har like mye rett til det som dem :)

Er det derimot noe der noen har en eller annen form for rettighet i forhold til domenenavnet, så er det ond tro, og de kan sannsynligvis tvinge deg til å gi fra deg domenet uten at du kan kreve betalt i det hele tatt. Ett unntak her: Hvis du hadde kjøpt domenet FØR det andre firmaet ble registrert (i norge for .no-domener), så ville du nok fremdeles ha ditt på det tørre.
 
Sist redigert:

Odd

Medlem
Svarte nettopp potensiell kjøper så vi får se hva som skjer.. Blir nok et salg hvis summen er ok, Pong.
Hyggelig å se at noen engasjerer seg i innlegget mitt, Romeo:) Det er flere av de du lister jeg kunne solgt for en god slant, men venter til hjemmesiden er oppe.. Finn.no brukes til så mangt ;) Kan forresten ikke se et "service" domene blant dette lille utvalget, Romeo..
Jeg har fortsatt mitt på det tørre , Torstein. Veldig generelt navn..
 

picxx

Well-Known Member
Problemet med aa ha en storing paa kroken er at fisker du med for tynn sene ryker den ofte av.
 

Odd

Medlem
Har du for tynn sene, må du vite å gi litt slakk når den drar for hardt vettu, Picxx... Prøver det jeg.. ;)
 
Topp