Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google foretrekker .no-domener på norsk?

alterego

Medlem
Vil SEO-verdien for et .no domene på engelsk være vesentlig dårligere enn om det var på norsk?

F.eks. regnskapnorge.no vs. accounting.no

Innholdet skal uansett være på norsk.
 

alterego

Medlem
Vil tro at de fleste nordmenn bruker norske søkefraser?

Tanken var at Google vil forstå, basert på innholdet (som er på norsk) at accounting er det samme som regnskap, og at et ett-ords-domene på engelsk vil være bedre enn et to-ords-domene på norsk?
 

alterego

Medlem
@Travellingman

Kan forsåvidt være enig med deg, men samtidig blir norsk mer og mer influert av engelsk. Bare siste 60 år har antall engelske låneord i det norske språket doblet seg, fra ca. 400 til ca. 800 låneord. Denne utviklingen vil fortsette.

Men spørsmålet mitt handlet egentlig mer om SEO enn om språkutvikling og smak og behag :)
 

alterego

Medlem
Vet det er feriemodus for flere her, men hva vil dere som "kjenner" Google si om saken?

Altså: Norsk to-ords-.no-domene vs. engelsk ett-ords-.no-domene

Forstår Google at accounting betyr regnskap, og basert på at innholdet handler om regnskap, forstår "the machine/Google" at det er samsvar mellom domene og innhold?
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg svarer med et spørsmål alterego, slik at jeg kanskje kan gi et fornuftig svar på ditt spørsmål...:
Det er mange faktorer som spiller inn ved valg av domenenavn. Hvilke tar du hensyn til og hvordan vekter du dem?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Et engelsk ord som ikke brukes normalt på siden eller i søkefraser vil nok ikke være like treffsikkert som et norsk ord, det er jo logisk. Men, som et sekundært valg kan det godt være at det er smart.

Hvis du virkelig vil finne ut av det så lager du en nettside på hver av domenene du tenker på og tester. Etter testperioden så kjører du for fullt på det som funker best :)
 
Topp