Kjapp og trygg hosting for Wordpress

DNS varsel ved flytting - forslag?

i-net

Medlem
Fått en ny VPS server jeg prøver å få flyttet noen .no nettsider til.

Men når jeg skal endre navneserver hos domeneshop til den nye serveren får jeg følgende:

DNS check: Name server [108.175.157.249] returned SOA record with invalid RNAME.
DNS check: Name server [108.175.157.167] returned SOA record with invalid RNAME.

For .no-domener må navnetjenerne være satt opp til å svare korrekt før navnetjenerendringen kan utføres. Ikke alle utenlandske ISPer er klar over dette. Ta kontakt med dem som drifter navnetjenerne du prøver å bruke, og be dem om å opprette en korrekt sonefil (zone file) for XXXXXX.no på alle navnetjenerne.

Dette pleier ikke å være noe problem. Jeg VET at domener må legges til hos serveren først, men dette er jo gjort... så helt konkret hva gjør jeg da ?

Har heller aldri fått nøyaktig denne feilmeldingen før med "SOA record" osv., så skjønner ikke helt dette.

Hvordan får jeg til dette?
 

i-net

Medlem
Ringe ja.... kan jo prøve det, men det er jo så begrenset åpningstid.
Bare så irriterende at jeg ikke fikk flytta disse sidene nå huhu...
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Generelt, å ha primær og sekundær DNS på samme nett er *galt*! Bruk en leverandør som har sine DNS'er på forskjellige fysiske nett.

Det sagt, du må opprettet domenet på de nye DNS'ene før du kan flytte det. Feilmeldingen over sier at dns-sjekk ikke gir riktig tilbakemelding.
 
Topp