Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Domener
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Domener Diskusjon relatert til domener. Valg av domene, videreføring og registrering. Salg av domener legges ikke inn her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 9th June 2009, 13:37
Standard   SEO & domene navn valg.

holkapolka sin avatar
-------------------------

Ble medlem: Jan 2008
Sted: Bø
holkapolka is on a distinguished road

Jeg syns for mange mange år siden at jeg husker å ha lest av en SEO ekspert at det er bedre å kjøpe f.eks onlinebooks.com enn onlinebook.com - for da får man med seg både "online book" og "online books" i flertall. Det jeg stusser på er om det vil skade rangeringen på "online book" p.g.a den siste s'en. Vil det det?

Sist endret av Tonny Kluften : 9th June 2009 kl 13:57. Årsak: ikke fungerende link
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 9th June 2009, 13:49
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jun 2008
Sted: Norge
Geir E. will become famous soon enoughGeir E. will become famous soon enough

Jeg ville kjøpt det keywordet med størst søkevolum, OnlineBooks.

OnlineBook vil havne høyere enn onlinebooks ut i fra kun domenenavn, men det er jo en million faktorer Som f.eks linker inn.

edit. Det vil ikke skade deg i å optimalisere for Online Book.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 9th June 2009, 13:53
Standard   Hmm

holkapolka sin avatar

Sitat:
OnlineBook vil havne høyere enn onlinebooks ut i fra kun domenenavn, men det er jo en million faktorer Som f.eks linker inn.
Er ikke helt med..

Sitat:
edit. Det vil ikke skade deg i å optimalisere for Online Book.
OK. Nå er jeg med.

Hva om man kjøpte booksonline .com , flyttet litt på ordene, ville det gitt dårligere søkeresultater for søkefrasen "online books" enn det ville ha gitt for onlinebooks .com?
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 9th June 2009, 14:00
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Hovedregelen er at jo nærmere man kommer nøkkelordet sitt med domenet, jo bedre SEO er det. Så får man vurdere selv. Men en bokstav eller to ekstra gjør ingenting.

Til det siste spørsmålet ditt er svaret ja. Men vi snakker ikke store forskjeller her.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 9th June 2009, 14:07
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jun 2008
Sted: Norge
Geir E. will become famous soon enoughGeir E. will become famous soon enough

Sitat:
Opprinnelig skrevet av holkapolka Vis innlegg
Er ikke helt med..

OK. Nå er jeg med.

Hva om man kjøpte booksonline .com , flyttet litt på ordene, ville det gitt dårligere søkeresultater for søkefrasen "online books" enn det ville ha gitt for onlinebooks .com?
Ja, men det ville gitt bedre resultat for books online.

Du optimaliserer jo siden, ved å skrive ordene online books og online book on page.

I tillegg får du linker fra andre sider inn med ankertekst online books og online book.

Det optimale er å ha domenenavn likt hovedkeyword. Som Tonny sa.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 9th June 2009, 15:18
Standard  

Pong sin avatar
Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Ålgård
Pong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to behold
Send en melding på ICQ til Pong Send en melding på MSN til Pong Send en melding via Skype™ til Pong

Jeg tror at Google for det meste fungerer med nøkkelord nå - sant?
Når så google vet at online book er en variant for online books - så gjelder det både når den spiderer, og når den mottar et søk.
Dataene behandles av samme logikk før google henter ting fra databasen sin. Det skulle meg forundre hvis det ikke var tilfelle..

Så har du to domener "whiteflute.com" og "whiteflutes.com" med likeverdig innehold og samme innlenker, så tror jeg at det ikke har noe å si.
Hvordan får man sjekket det? Noen som vet om det ble sjekket alt?

Men, masse synsing for en som (heller) ikke har sett noe til Google's kildekode. :P
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 13:49
Standard   OK.

holkapolka sin avatar

Nå har jeg et lite dilemma. Jeg kjøpte en gang et domene som visstnok ifølge google skulle ha en del klikks. Det jeg da ikke visste var at det var ikke i akkuratt den rekkefølgen ordene som domene mitt baserte seg på ble søkt på. Nå har jeg derimot skaffet et likt domene men med den korrekte rekkefølgen. Alså la oss si istedenfor booksonline .com så har jeg online books .com Problemet er at jeg har nå sendt utrolig med mailer og fått no linkbacks og siden rangerer foreløpig på første plass på nr. 2 side på google. Uten Pr. Hva bør jeg gjøre? Foreløpig så redirecter jeg det nye domene til min originale side uten at det gir meg no treff.

Edit: (en halvtime senere) Jeg velger å skifte domene til det nye fordi jeg tror det har en del å si på rekkefølgen.

Sist endret av holkapolka : 17th June 2009 kl 14:11.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 14:45
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Hvilket domene er det som rangerer på første plass på side 2 i google?
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 14:50
Standard   Hei

holkapolka sin avatar

Vil ikke si det her men sendte en PM
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 14:55
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ok, så det er det eldste domenet ditt som ranker nå. Ikke så rart det da. Men ja, dette er jo et nytt nettsted så bare skift domene du.
Du redirecter 301 ikke sant? Noe annet er ikke bra.
Du kan også sette inn title="St**ies - T*** M**** S****" på tru******logo.gif.
(beklager alle stjernene, men OP ville ikke offentliggjøre domenet)

Sist endret av Tonny Kluften : 17th June 2009 kl 14:58.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 15:07
Standard   Ok

holkapolka sin avatar

redirect 301? Hva er det?
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 15:18
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Du redirecter det gamle domenet med 301 til det nye.
Gjøres i det gamle domenets .htaccess.

Skriv dette inn i .htaccess:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.nyttdomene.com/$1 [R=301,L]
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 15:32
Standard   Hmm?

holkapolka sin avatar

For det første har jeg ikke peil på hva htacces er, kan jeg bare legge den koden inn i en html fil? For det andre: hvorfor må jeg ha 301, hva er fordelene og isåfall ulempene ved å ikke bruke 301 redirect?
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 15:35
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to behold

Om du logger deg inn på webområdet ditt via FTP så ser du at det ligger en fil som heter htacces i rota. Last den over til pc'en din og gjør endringer som i en vanlig tekstfil.

Sist endret av zapotek : 17th June 2009 kl 15:38.
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Ulest 17th June 2009, 15:39
Standard   Hm

holkapolka sin avatar

Jeg kommer til å bruke samme host som det tidligere domene på det nye og da vil det tidligere domene ikke ha web hotell, mao htaccess fil. Fungerer/sees www redirect av søkemotorer som en link ?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Valg av webhotell leverandør meglerkontakt Hosting 24 12th December 2008 12:50
RewriteRule: /index.php?q=navn til /navn.html clinton4 Søkemotoroptimalisering (SEO) 2 25th November 2008 09:25
trademarket navn i domene Helge Lover, regler og normer 25 14th March 2008 21:34
Den nye MacBook Air - er den et bra valg? Kenneth Dreyer Generell snakk og svada 5 18th January 2008 18:19
Nytt navn på domeneshop.no? Kenneth Dreyer Domener 0 4th March 2007 16:19

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter