Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Domener
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Domener Diskusjon relatert til domener. Valg av domene, videreføring og registrering. Salg av domener legges ikke inn her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 26th January 2010, 21:41
Standard   Rett pris for domene?

Randulf Småfix sin avatar
Kanonfotograf

Ble medlem: Feb 2007
Sted: Oslo
Randulf Småfix will become famous soon enoughRandulf Småfix will become famous soon enough

Har et .no og .dk domene, registrert i 2006, som "tilfeldigvis" er samme navn som en butikkjede i Sverige. Kjeden har 8 butikker i Sverige og postordre virksomhet.

Butikknavnet er ikke registrert som foretak eller varemerke hverken i Norge, eller internasjonalt utenfor Sverige.

Nå har jeg blitt kontaktet av selskapet med forespørsel om å selge .no domenet.

(Selskapet er antegelig helt avhengig av domenet ved en eventuell norges-lansering)

Noen tips til hva jeg bør forlange / ende opp med?

(PS! hvis du gjetter hva domenet er, så ikke skrive det her på forumet..)

Sist endret av Randulf Småfix : 26th January 2010 kl 22:02.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 26th January 2010, 21:45
Standard  

Kassimaja sin avatar
pappa

Ble medlem: Jun 2008
Sted: Langt inni granskauen
Kassimaja has a spectacular aura aboutKassimaja has a spectacular aura aboutKassimaja has a spectacular aura about

Hva vil du ha? Be dem om å komme med et tilbud og forhandle deg videre til dere kommer fram til en pris dere begge kan leve med.
  #3 (permalink)  
Ulest 26th January 2010, 21:59
Standard  

pleb sin avatar
Medlem

Ble medlem: Sep 2009
pleb will become famous soon enough

Dersom en seriøs bedrift har planer om å fotfeste seg i Norge, så tror jeg at du kan tyne prisen ganske høyt. Selv ville jeg spurt om hvilken pris de hadde sett for seg, og tatt det derfra.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 27th January 2010, 05:52
Standard  

hansson sin avatar
Langveisfarende

Ble medlem: Nov 2008
hansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of light

Åtte butikker og postordre er kanskje ikke allverden, men det avhenger litt av hvor mye penger denne kjeden tjener.

Du trenger ihvertfall ikke være redd for at de bare stikker hvis prisen er for høy, her er det opplagt at de kommer til å prute. Hva med å starte på 150.000?
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 27th January 2010, 10:59
Standard  

Randulf Småfix sin avatar
Kanonfotograf

Ble medlem: Feb 2007
Randulf Småfix will become famous soon enoughRandulf Småfix will become famous soon enough

Har gitt dem en pris på 100K + mva, (for .no domenet) så får vi se hvor det bærer hen....

Lars
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 27th January 2010, 11:50
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

Spennende. Hold oss oppdatert! Og lykke til!
  #7 (permalink)  
Ulest 18th April 2010, 16:57
Standard  

allegretto sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jun 2009
allegretto will become famous soon enoughallegretto will become famous soon enough

Fortsettelse følger?
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 8th February 2011, 20:39
Standard  

Pong sin avatar
Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Ålgård
Pong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to behold
Send en melding på ICQ til Pong Send en melding på MSN til Pong Send en melding via Skype™ til Pong

Hvordan endte dette forresten?
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 9th March 2011, 18:19
Standard  

Scandic1 sin avatar
Medlem

Ble medlem: Mar 2011
Scandic1 is on a distinguished road

Var ikke 100k litt for mye for en domene ? Hva er det de selger?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Visningssalg - har jeg forstått det rett? Marita Tradedoubler 12 2nd January 2010 10:38
Riktig markedsføring til rett kundegruppe xcp Generell markedsføring 5 6th September 2009 18:04
pc går rett i power saving mode ved oppstart Tonny Kluften Generell snakk og svada 4 7th July 2008 16:48
100 kjappe rett i lomma? olepehol Jobbutlysning 0 11th June 2008 20:02
Pris på Domene MrOlsen Domener 32 2nd March 2008 22:59

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter