Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Domener
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Domener Diskusjon relatert til domener. Valg av domene, videreføring og registrering. Salg av domener legges ikke inn her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 13:31
Standard   Aldri mer Godaddy

Medlem

Ble medlem: Oct 2008
dagmar is on a distinguished road

En kamerat skulle fornye hosting og domene hos Godaddy.

Etter et og ha lett rundt omkring fant vi renew hosting. Det gikk som en drøm. Helt til Godaddy slettet siden hans fordi hostingen gikk ut. Kontaktet dem så med spørsmål om hva som hadde skjedd. Fikk til svar at hosting og domener var to forskjellige ting. Det kan så være. Men for svarte faen, når man velger renew. Betyr det i mine øyne at man fornyer noe man allerede har. Dette spurte jeg support om. Fikk til svar at de kunne rekonstruere sidene hans for 500 dollar mener jeg det var.

Så skulle vi sette opp en ny epost adresse. Og ikke en jævla plass står det noe info om servere osv. Det er spesielt kjekt siden europeiske mail addresser bruker en annen server.
Har aldri sett et mer forvirrende oppsett, brukervennlighet er lik null..

Ble så forbannet at jeg ba min advokat kompis om og sende en mail til dem. Og tror du ikke sidene dukket opp igjen. Uten kostnad..
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 13:36
Standard  

pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Det du klager på er jo kundebehandling, og det er jeg enig i; det der var jo - gitt at din versjon av historien stemmer - litt påfallende dårlig. Men når det er sagt så er det vel ikke annet å vente, eller hva, Dagmar? Jeg mener, Godaddy er kanskje verdens aller billigste leverandør av domener/hosting med type "domain+hosting for 120 years, just $1,25!!".

De har spesialisert seg på å være billige. Så da nedprioriteres ting som support, service og brukervennlighet. Det er faktisk helt naturlig, og helt greit.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 13:46
Standard  

Medlem

Jo men altså det kan jo ikke koste så mye og legge inn forskjellig tekst med info om servere osv.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 13:50
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Ikke uvanlig at domene og hosting må fornyes seperat, selv om det er "gratis" domene med på webhotellet.

Dog litt uvanlig at du ikke får en slags redemption periode selv etter at domene/hosting er forfalt.
  #5 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 13:51
Standard  

pensjonert moderator

peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av dagmar Vis innlegg
Jo men altså det kan jo ikke koste så mye og legge inn forskjellig tekst med info om servere osv.
Nei, men så betaler du jo heller ikke for det, ikke sant? Du har jo valgt den absolutt billigste leverandøren som finnes. Da går det nesten ikke an å klage på at produktet er dårlig.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 13:53
Standard  

Medlem

Joda men som sagt de har jo et helvetes opplegg der inne. Diverse opplegg for automatisk oppsett av wordpress osv. Så at de bommer så jævlig med epost oppsett for eks er bare tragisk.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 13:53
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of

Sitat:
Så skulle vi sette opp en ny epost adresse. Og ikke en jævla plass står det noe info om servere osv. Det er spesielt kjekt siden europeiske mail addresser bruker en annen server.
Har aldri sett et mer forvirrende oppsett, brukervennlighet er lik null..
Sitat:
# Log in to Web-Based Email at email.secureserver.net.
# From the Help menu, select Email Client Settings.
Using Microsoft Outlook 2007 with Your Email
  #8 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 14:04
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Det blir feil server for europeiske brukere.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 14:06
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sitat:
Det blir feil server for europeiske brukere.
Hva mener du med feil server?
Skal du bruke pop3 må du jo bruke godaddys innkommende mailserver og din ISP's utgående.
  #10 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 14:07
Standard  

Fredrik sin avatar
Medlem

Ble medlem: May 2008
Sted: Lillestrøm
Fredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the rough

Ja det er jo litt som Peter sier. Du får det du betaler for. Jeg feks betalte en annen her inne på forumet for å flytte domene samt sette opp en mail konto riktig i går.

Ville jeg klart det selv? Ja.
Gidder jeg? Nei.

Altså jeg betaler masse ekstra hvert år for en problemfri hverdag. Så kan jeg heller bruke tiden min på tull å tøys. Eller seriøst arbeid. Alt etter hvordan formen er.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 14:09
Standard  

Medlem

Mail domenet for ein europeisk bruker, er annerledes enn for en fra statene. Dette blir det ikke opplyst om.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 14:12
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sitat:
Mail domenet for ein europeisk bruker, er annerledes enn for en fra statene. Dette blir det ikke opplyst om.
Så du finner ikke klientinnstillingene om du logger inn på den webbaserte mailen på email.secureserver.net ?
  #13 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 14:17
Standard   Godaddy bye bye

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Jeg prøvde Godaddy, har vel fortsatt et par domener der, men brukervennligheten i kontrollpanelet er som sagt null. Godaddy er IKKE en host/registrar for proffe. Men flinke til å selge, det de.
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 14:39
Standard  

Medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tonny Vis innlegg
Jeg prøvde Godaddy, har vel fortsatt et par domener der, men brukervennligheten i kontrollpanelet er som sagt null. Godaddy er IKKE en host/registrar for proffe. Men flinke til å selge, det de.

Er vel heller det de er med et så vanskelig oppsett. har du ikke gjort dette før. Sliter man ganske kraftigt.
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Ulest 9th February 2010, 15:02
Standard  

Medlem

Ellers vil jeg bare si at bortsett fra oppsett av domener osv. Er godaddy ganske bra. På en side jeg er med og drifter men ikke har noe med oppsettet og gjøre. Har vi ikke hatt nede tid og snakke om i det hele. Det er vel kanskje snakk om 20 minutter eller noe slikt på 3 år.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Godaddy web hotell. holkapolka Produkter og verktøy 2 26th November 2009 10:48
En aldri så liten blogg mattisaas Blogging 12 24th May 2009 21:08
Subdomene hos Godaddy bare i Linux? moneymaker Webutvikling 3 19th February 2009 00:11
Domene"haier" svarer aldri på mail tulling99 Domener 13 19th March 2008 00:13

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter