Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Domener
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Domener Diskusjon relatert til domener. Valg av domene, videreføring og registrering. Salg av domener legges ikke inn her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 17th February 2010, 18:09
Standard   blogspot.com vs .com

Newyork sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jul 2009
Newyork will become famous soon enough

2 spørsmål.

Hvor mye bedre er et .com domene i forhold til blogspot.com?

Og i så fall, hvis jeg bytter over en blogspot nettside til bare .com hva skjer med alle innlinkene som finnes fra før?

Kanskje teite spørsmål, men jeg tar sjansen
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 17th February 2010, 18:26
Standard  

pleb sin avatar
Medlem

Ble medlem: Sep 2009
pleb will become famous soon enough

Jeg har spurt litt folk som driver i blogg-bransjen, og de fleste sier at det ikke er verdt å kjøpte deg et .com-domene til en blogspot-blogg dersom du allerede har en del innlinker fra før. Mye stress å få flyttet over.

Kjøp deg heller et domene og sett opp Wordpress på det.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 17th February 2010, 18:33
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Kan man redirecte en blogspot blogg til et nytt domene for evig?
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 17th February 2010, 18:43
Standard  

Newyork sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jul 2009
Newyork will become famous soon enough

pleb, har maange innlinker så om jeg manuelt må flytte alle så er det liten vits. Tenkte bare om det hadde hjulpet meg en plass eller 2 opp hos G.

tonny, virker ikke som om det er noe problem.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 19th February 2010, 07:08
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tonny Vis innlegg
Kan man redirecte en blogspot blogg til et nytt domene for evig?
Bare å legge inn en meta 301 redirect.
Værre blir det vel å redirecte individuelle poster om man f.eks. importerer til wordpress.
  #6 (permalink)  
Ulest 19th February 2010, 09:35
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Da er jo saken grei. Bare å redirecte 301 alle sidene til tilsvarende sider på det nye domenet så beholder man mesteparten av linkjuicen.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 22nd February 2010, 13:22
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2010
metallian will become famous soon enough

Interessant spm dette her- har to blogger om fotball hos blogspot jeg vurderer å slå sammen til en på eget domene. Tipper det kanskje er 40-50 saker/artikler som er verdt å ha stående/beholde/flytte totalt..... er vel ikke mer enn et par timers jobb å flytte og redirecte når jeg har ny side oppe vil jeg tro. Dette er gullinfo pixx , sånn info jeg nå slipper sitte å søke/lete etter når jeg setter igang om litt

Google-trafikken er ikke voldsom, men kanskje 30-40 unike besøkende fra google om dagen ved null aktivitet er nå engang greit å ha i bunn etter bare noen måneder.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
wordpress vs blogspot/blogg.no Snusmumerikken Blogging 5 28th January 2010 22:46
Flytte domene fra blogspot (enom) til one.com Kriztella Domener 26 14th January 2010 10:28
Blogspot-koder Altberger Blogging 1 15th September 2009 10:34
Blogspot vs eget domene Anette Blogging 11 18th February 2009 10:11
Kudos knapp i blogspot Anette Blogging 2 17th February 2009 10:39

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter