|
|||||||
| Domener Diskusjon relatert til domener. Valg av domene, videreføring og registrering. Salg av domener legges ikke inn her. |
|
| Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
|||
|
En kamerat er selvstendig næringsdrivende taxisjåfør som jobber for et av distriktets selskaper. Han har altså et eget firma, men er en del av et taxiselskap.
Han ønsker å markedsføre seg og har tenkt på å registrere et domenenavn som minner om det navnet et rivaliserende selskap bruker. Feks: Det rivaliserende selskapet heter Bodø Taxi Kameraten min kjører for Nordland Taxi, som har hovedbase i Bodø Kameraten min ønsker å kalle bedriften sin Bodø Drosje og registrerer www.bodødrosje.no Er dette lovlig, eller er det for likt? Vil helst ikke at han skal komme opp i noe trøbbel. Det vil for så vidt ikke jeg heller som skal mekke nettsiden for ham. Setter pris på svar! |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Nå er det vel også tvilsomt om Bodø Taxi vil bli godkjent som registrert varemerke? Er litt i grenseland i forhold til gjeldende regelverk. Uansett, ikke noe å bekymre seg for i denne saken.
|
|
||||
|
En ting oppnår han ihvertfall, og det er å lage en dårlig tone med det andre selskapet. Og ryktene går, sjåførene i det andre selskapet vil fortelle alle kundene om hvordan han utnytter deres gamle goodwill ved å bruke et lignende domene. Det var en lignende sak i Horten for ikke lenge siden, det førte bare til sure miner og skittkasting. Derfor bør ikke kameraten din gjøre dette. Taximiljøet er lite og man bør være venner, det tjener alle på i lengden.
Sist endret av Tonny Kluften : 26th July 2010 kl 10:03. |
|
|||
|
Takker for gode svar, som vanlig!
|
|
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Spørsmål om lovlig linking til nedlastninger | appelsin | Lover, regler og normer | 7 | 28th December 2009 20:01 |
| Er dette lovlig? | Altberger | Lover, regler og normer | 7 | 30th September 2009 12:08 |
| Big Ticket To Wealth, lovlig i Norge?? | johnholby | Lover, regler og normer | 6 | 16th September 2009 16:49 |
| Vannscooter lovlig i Norge | Kenneth Dreyer | Generell snakk og svada | 11 | 9th August 2009 12:40 |
| Gratis lovlig versjon av Camtasia Studios | Gomlers | Webutvikling | 7 | 12th December 2007 18:30 |