Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tjenester fra utlandet via Paypal tjeneste

Tony J

Alle skal få
Takker for din bistand hansson.

Har funnet tak i alle paypal bilagene nå, så da dropper jeg fakturaene til både registrar og utviklere, siden det er paypal som teller, Ok, men uansett:

Når er egentlig fristen for levering av ENK? Er det 1 mai, eller gjelder det kun forenklet næringsoppgave?

Og, faktura og bilag osv er jo kun for bokføring, og skal jo ikke leveres, så det er å finne riktig tall jeg først og fremst må ha for å levere innen fristen. Selve bokføringen kan jeg få i orden på i påfølgende mnd'er? :) Eller kan det hende at du får kontroll uken etter innlevering? hehe

Tony
 

hansson

Langveisfarende
Ang.frister og sånt kan du lese denne: Vær tidlig ute med selvangivelsen | Frilansinfo.no | Informasjonsportalen for kreative frilansere |

Når det gjelder når regnskapet skal være ajourført, siterer jeg dette fra Frilansboka, som du kanskje bør vurdere å skaffe deg (den svarer på mange nybegynnerspørsmål som dette):

5. Ajourhold: Opplysninger skal bokføres og spesifiseres så ofte som opplysningenes karakter og den bokføringspliktige virksomhetens art og omfang tilsier. Dette vil for de fleste små foretak si at du fører salg i regnskapet den dagen du selger/leverer varen eller tjenesten, og at kjøpskvitteringer bokføres senest før utgangen av hver MVA-periode. For de som betaler inn moms én gang i året er kravet at regnskapet er ajour minst hver fjerde måned.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg ser at alle betalinger jeg har gjort til utlandet er ført i USD, når jeg nå skal levere regnskapet. Hvordan gjør jeg dette om til kroner? :) Skal jeg bruke dagens kurs? :S Det er jo temmelig umulig å finne ut hva daværende kurs var for disse betalingene.

Edit: Fant ut av det ved å klikke "detaljer" , så står det hvor mye NOK som ble trukket:)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg ser at alle betalinger jeg har gjort til utlandet er ført i USD, når jeg nå skal levere regnskapet. Hvordan gjør jeg dette om til kroner? :) Skal jeg bruke dagens kurs? :S Det er jo temmelig umulig å finne ut hva daværende kurs var for disse betalingene.

Edit: Fant ut av det ved å klikke "detaljer" , så står det hvor mye NOK som ble trukket:)

Ellers er det jo også enkelt å finne dette på utskriftene fra bankkontoen din ;)
 
Topp