Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping, hva betaler kunden?

sinols

Medlem
Dropshipping;

Har jeg forstått det riktig at om man selger ett produkt for 599 via min nettbutikk så er det dette forbrukeren egentlig betaler;

Nettbutikkpris; 599
frakt; innkludert (til norge)
moms; innkludert
fortjeneste; innkludert

MEN; når varen kommer til norge må forbrukeren betale mer;
Porto og moms på nytt?

Jeg som selger varen må jo legge på mva. Men må kunden betale det en gang til av 599? Altså
599 x 1,25? + porto?
 
Sist redigert:
Jeg har selv gjort følgende:
Bestilt varene til egen adresse, for så å pakke om samt sjekke innhold. Dette gir mer kontroll og mva blir betalt.

Jeg har også på noen produkter oppgitt feks prisen til å være 1000,- men trukket av mva i kassen for så å gi beskjed enten på produktsiden eller mail at kunden må betale mva.
 

sinols

Medlem
Kunden skal få varen levert på adresse. Nærmeste postkontor. De betaler 599. Hva skjer når de skal hente varen på postkontoret? Må de betale noe mer der? Hva skjer om den blir stoppet i toll. Hvor mye ekstrakostnad blir det om pakken blir stoppet av toll?

Hvilken ekstrakostnad må jeg regne med utenom 599.- som inneholder mvh + fortjeneste. Frakt er inkl av de som leverer varen.
 

sinols

Medlem
Starter eget forum for denne type business. Mange som har spm om denne typen og ser svar ligger spredt utover på mange forskjellige forum.

Kunne dette være interessant??

Må melde om at innkjøpsprisen min er mellom 90 - 170 kr. Hvordan blir regnestygget da? Leser om at man ikke betaler toll om det er under 200 kr. Men jeg selger den jo for 599.
 
Sist redigert:

sinols

Medlem
Slik blir det;

innkjøpspris: 130
+ mva 25%: 162,50
+ fortjeneste: 337
= salgspris: 499

Jeg selger leker så da er det ingen toll. Men det blir ingen MVA når de henter varen på posten nå? Det kommer bare ett mva gebyr av 499 vist innkjøpsprisen overstiger 200?

Så hvist de handler for mer enn 200 i innkjøpspris i samme kjøp så må de betale 25% ekstra når de henter varen på posten? Altså de handler for 1000. Jeg må kjøpe inn 2 bamser som overstiger 200 kr. Da må de betale 1000 x 1,25 = 250kr i moms gebyr som de må betale når de henter ut bamsen på postkontoret?

Har jeg skjønt det nå?
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Du må også betale mva av frakt. Om du da ikke har gratis frakt, og lar kundene vente i 2-4 uker på varene.

Har du tenkt over hvor mye utfordringer du kan få ved droppshipping rett til kunde?
Kunden får feil / skadet vare. Hva gjør du? Bestiller ny fra Kina og lar kunden vente 2 - 4 uker igjen?
Kunden benytter seg av angreretten mens varene er underveis fra Kina. Hva gjør du?
 
Du må også betale mva av frakt. Om du da ikke har gratis frakt, og lar kundene vente i 2-4 uker på varene.

Har du tenkt over hvor mye utfordringer du kan få ved droppshipping rett til kunde?
Kunden får feil / skadet vare. Hva gjør du? Bestiller ny fra Kina og lar kunden vente 2 - 4 uker igjen?
Kunden benytter seg av angreretten mens varene er underveis fra Kina. Hva gjør du?

Helt enig i at det er mye stress med dropshipping fra asia.
Det beste er hvertfall å bestille varene til sin egen adresse og videresende de.
Jeg har selv fått spørsmål fra kunde hvorfor verdien på pakken er 8$ mens utsalgsprisen er 4-500,-

En annen gang ble det problemer da tollerne ba om kvittering fra kunde og oppgitt pris ikke stemte med kundens pris.

Men det et jo ikke mulig å benytte angreretten før pakken er mottatt.
 

sinols

Medlem
Trur det er veldig lurt å ikke ha for mange valg av produkter, kansje heller finne en niche og bruke 8-11 produkter slik at om det blir angrerett kan du få varen tilbake å sende den til neste når de velger det produktet.

Det er noen utfordringer. Absolutt. Men det kommer med business livet. Service er absolutt viktig å om noen problemer oppstår, evt små deltajer på produkter/skitt. Tilbyr heller avslag og andre muligheter før det blir angrerett.
 

Beergear.no

Medlem
1 Det er ikke droppshipping om man tar inn varene først.
2. Er det noen her inne som har klart å tjene penger på droppshipping uten at det har vært mer jobb en "moro"
 

sinols

Medlem
Dette er den aller smarte løsningen på dropshipping som jeg har kommet frem til;

1. gjør om din garasje/bod om til ett lager. (ingen utgifter)

2. finn en niche å ha ett lite utvalg men som du vet selger godt på din nettbutikk.

3. du har alltid 2 produkter av ett produkt i din garasje/bod

4. du sender varen i posten til kunde å legger på utgiften i salgspris.

5. Finn varer under 200 kr i innkjøpspris å du slipper toll og mva ved henting av varen på postkontoret.

6. Få til gratis frakt ved lengre leveringstid. Kunden din opplever ikke lang leveringstid så lenge du har 2-3 av vært produkt på din nettbutikk. Dermed lavere salgspris.

Dette er hva jeg ser på som den beste løsningen for god dropshipping. Nå kalles det vel ikke lenger dropshipping med denne type løsning. Men du må få tak i en god leverandør som gir deg aller best pris.

Dette er om din leverandør er i utlandet da.
 
Sist redigert:
Er lekene CE-godkjente? Hvis ikke, lykke til!

Leker er risky å importere om ikke leverandøren er 100% til å stole på. Det er mange partier som inneholder giftige kjemikalier osv som blir stoppet hvert år på vei inn til Norge.

Har selv vurdert det samme, da prisene på leker er sinnssykt høye og man kan oppnå en god fortjeneste, men jeg vurderte risikoen til å være for stor. Hvertfall med de leverandørene jeg fant frem til fra asia.
 
Topp