Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ordrebekreftelse m. forskudd godtatt, men ikke betalt

Britta

stoffdronning
Hei,

jeg har sendt ut et ordrebekreftelse for et oppdrag som skal betales i 3 deler. 1/3 før arbeidsbegynnelse, 1/3 del etter halvferdig og vist fram, 1/3 etter at sporingsnummer er mottat FØR ferdig produkt sendes.

Dette ble godtatt via mail. Hun skulle betale 20.mars. men har per i dag ikke gjort det.
Det viser seg at hun har gjort på samme måte allerede med noen andre, bestilt og ikke forhåndsbetalt.
Men jeg er vel den eneste som har en bekreftet ordre.

Hvordan går jeg best fram? Sender ut en purring om forhåndsbetaling? Bare en vennlig påminnelse?

I prinsippet ville jeg bare kaste oppdraget og ferdig med saken. Men jeg føler at det er på tida at hun lærer litt :)

Britta
 
Du har mulighet i følge kjøpsloven å kreve salget fullført, men hvordan du skal gå frem er jeg usikker på. Jeg har 2-3 kunder som legger inn bestillinger av og til med forhåndsbetaling som aldri blir fullført, til slutt sendte jeg de ett avbestillingsgebyr, og da stoppet det fort. Gebyret ble betalt da :)
 

Chris M

Medlem
Om du har et juridisk kravgrunnlag, en skriftlig bekreftelse i form av kontrakt/epost eller lignende, så kan dette kreves gjennomført. Prøv en vennlig henvendelse først. Men om det ikke skjer noe eller hun bestrider kravet, så er det en lengre prosess. Du kan true med inkasso, men ikke alle inkasso-selskap vil kjøre en sak som er uklar. Da må du ta den til forliksrådet for å få en dom. Når dette er gjort må hun betale. Å ta noen til forliksrådet er bare skummelt første gangen, etter det er det gøy. Du har ikke levd før du har saksøkt noen ;-)
 

Britta

stoffdronning
Jeg har sendt en vennlig henvendelse, som jeg selvfølgelig ikke fikk noe svar på. Har også purret via FB, hva hun ignorer.
Velger å legge saken dødt, gidder faktisk ikke å bruke tid på det. Skal åpne butikk om 2 måneder og har mer enn nok å gjøre med alt som skal gjøres.

Takk for infoen allikevel.
 
Topp