Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Prising av nettsider med inntekt og profitt

Marius

Medlem
Jeg har inntrykk av at lønnsomme nettsider er priset veldig lavt, særlig i Norge. Andre plasser i næringslivet er en normal prising gjerne 7x årlig profitt og opp. Samtidig er jeg klar over at de som sitter med nettsider de ønsker å selge gjerne ikke har regnet helt edruelig på sin egen årlige tidsbruk og verdisettning av denne...

Er det noen som har mye erfaring med kjøp og salg av nettsider med Adsense og affiliateinntekter som kan antyde et normalt prisnivå ut fra årlig og stabil profitt for nettsider som ikke har vært blackhatta ihjel seo-messig, og som fint har overlevd angrep fra pingviner, pandaer og hele dyrehagen til Google?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Grunnen er vel så enkel som at det er et ganske usikkert marked, der det er mye mer sannsynlig at ting har endret seg dramatisk i løpet av sju år enn for mer tradisjonelle bedrifter. Gå f.ex. 7 år bakover i tid og se hvor mye som har endra seg på nettet siden da. Oslo f.ex. er derimot fremdeles stort sett det samme. Noen butikker har blitt bytta ut, men det er stort sett fremdeles butikker i de samme lokalene osv
 
Sist redigert:

Marius

Medlem
Skjønner usikkerhetsmomentene med slike nettsider, men likevel. Det kan virke som om engelske mindre nettsider som har inntekt fra Adsene/affiliate selges for 20-24x månedlig profitt, mens norske selger for 8-12x månedlig profitt for øyeblikket. Eller tar jeg feil med disse estimatene?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Usikkerhetsmomentene for å drive en nettside er de samme uansett hvor man er i verden, så slik sett burde det ikke være noen forskjell i prising.

At det er forskjell har med miljøet man er fra. Nordmenn er skeptikere, alt for trygghetssøkende og kanskje litt late....derfor er man ikke interessert å legge like mye i potten for å skape sin egen arbeidsplass. Enten det gjelder penger eller tid.
(Dette gjelder selvfølig ikke alle!)

I dag vil jeg si at det er ikke noe større risiko å drive med web kontra andre næringer som kan oppleve svingninger....det handler jo stort sett om å forstå markedet man er i og gjøre tiltak deretter.
 
Topp