Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er det med mobildeksler og gadgets som gjør oss forbrukere "våte"?

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Ser at en kar vil selge sin nettbutikk for en "billig" penge: https://www.webforumet.no/forum/kj-...ypriser-selges-veldig-billig-6500kr-fort.html

Her på morgenkvisten blir jeg tildels filosofisk og lurer på hva det er med oss nordmenn, siden vi tydeligvis elsker mobildeksler og gadgets mer enn kona.

Det virker i alle fall som om svært mange nerdegründere har foretatt viktige markedsundersøkelser og funnet ut at de skal satse på nettbutikk som selger - ja, nettopp mobildeksler og gadgets.

Er det dog kanskje en glimrende kombinasjon av varer i en nettbutikk? Mobildeksler til kona, gadgets til mannen. Dersom man hadde tatt steget helt ut, kunne man sikkert ha dyttet inn noen produktsider for "gadgets" for senga også, hvis du skjønner meg?

For tiden virker det som om "alle" skal starte nettbutikk - at det er en videreføring av det glimrende konseptet "How to make a million buck in a day without using your hands". :D
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Nordmenn kjøper mye elektronikk, men er det virkelig (fortsatt) slik at vi nordmenn kjøper gadgets og mobildeksler?

Hvem er forbrukerne der? Mobildeksler: Småunger i fjortisalderen? Gadgets: Menn i 30-årene som lekte for lite mens de var barn?
 

metallian

Medlem
Tror forbrukergruppen er STOR og omfatter svært mange av dem mellom 12-20 ihvertfall, kanskje endel eldre også.

Forpøvrig tror jeg Tonny er inne på noe og, kjenner 2 som har startet slik nettbutikk og begge ga seg etter at de ikke foikk opp besøkstallene.
 

Tony J

Alle skal få
Mobiler er allemannseie = stor etterspørsel. Et mobildeksel/mapper er mere enn bare et annet design. Det er beskyttelse, og det er oppbevaring for visakort osv. Alle som har en mobil gjør seg tjent med å ha et beskyttende deksel,ramme eller noe heldekkende greie. Gadgets derimot veldig mye mer. Tonny og Rune: Det er hardt å bli gammel og må følge med i tiden vettu ;)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Som lærer i ungdomsskolen har jeg hatt privilegiet å følge med på hva som rører seg blant ungdom. Mobildeksler er definitivt ikke noe stort tema i mine kretser (=bondelandet).
 
lade ut en annons på facebook bara för att testa med mobildekslar, hade 4 st mobildekslar på bilden. Den annonsen har haft flest klick, jag hade inte räknat med det. Men så var det med det :)
 
Det er nesten regnet som dumskap å ikke ha en eller annen beskyttelse rundt mobiltelefonen spør du meg. Det gir en ekstra beskyttelse i mange situasjoner, og vet at dette har reddet mine mobiler mer enn en gang.

Jeg er på mitt fjerde deksel på min Galaxy S4. 3 av de er billig-drit på kina jeg kjøpte for 30 kr til sammen, og som gir personlighet til mobilen i tillegg til å være beskyttende. Problemet er at trykket på de er så dårlig at det slites fort, og da ser det veldig dårlig ut :D

Vanligvis pleier jeg å kjøpe 1 nytt "deksel" av myk silikon. Nøytral svart, men var ikke på lager fordi jeg kjøpte telefonen så tidlig. Dermed ble det kinavare. Når jeg selger telefonen har den ikke en ripe pga. dette.

Det er relativt vanlig å bytte telefon hvert år, og hvertfall hvert 2-3 år. Da må/bør man ha deksel hver gang. Mange fjortissjenter bytter deksel veldig ofte for å jåle til mobilen.

Markedet for mobildeksel er der absolutt, men ALLE skal selge det slik at det ikke er noe å satse på. da måtte du bygget siden så kjent at alle tenkte på din side først når de tenkte mobildeksel. Det selges hundrevis av mobiler hver dag.

Gadgets kommer nok aldri til å gå av mote blant nettsurfere tror jeg. Men det er alt for mange som selger dette også. Virker derimot som om coolstuff.no har greit å slå seg opp ganske bra.

Uansett er det ganske en grei ting å prøve på, uten for mye investeringer, for å bygge seg litt erfaring med ting tror jeg, men ikke forvent at det blir betydelig penger ut av det. Mye jobb for veldig lite eller ingenting.
 
Det er nesten regnet som dumskap å ikke ha en eller annen beskyttelse rundt mobiltelefonen spør du meg. Det gir en ekstra beskyttelse i mange situasjoner, og vet at dette har reddet mine mobiler mer enn en gang.

Jeg er på mitt fjerde deksel på min Galaxy S4. 3 av de er billig-drit på kina jeg kjøpte for 30 kr til sammen, og som gir personlighet til mobilen i tillegg til å være beskyttende. Problemet er at trykket på de er så dårlig at det slites fort, og da ser det veldig dårlig ut :D

Vanligvis pleier jeg å kjøpe 1 nytt "deksel" av myk silikon. Nøytral svart, men var ikke på lager fordi jeg kjøpte telefonen så tidlig. Dermed ble det kinavare. Når jeg selger telefonen har den ikke en ripe pga. dette.

Det er relativt vanlig å bytte telefon hvert år, og hvertfall hvert 2-3 år. Da må/bør man ha deksel hver gang. Mange fjortissjenter bytter deksel veldig ofte for å jåle til mobilen.

Markedet for mobildeksel er der absolutt, men ALLE skal selge det slik at det ikke er noe å satse på. da måtte du bygget siden så kjent at alle tenkte på din side først når de tenkte mobildeksel. Det selges hundrevis av mobiler hver dag.

Gadgets kommer nok aldri til å gå av mote blant nettsurfere tror jeg. Men det er alt for mange som selger dette også. Virker derimot som om coolstuff.no har greit å slå seg opp ganske bra.

Uansett er det ganske en grei ting å prøve på, uten for mye investeringer, for å bygge seg litt erfaring med ting tror jeg, men ikke forvent at det blir betydelig penger ut av det. Mye jobb for veldig lite eller ingenting.

Du har ju faktiskt en bra poäng där, en deksel skapar värde vid försäljning eftersom telefon ser ny ut. Har flera kompisar som haft skydd på sin, eller skaffat för att arbetsplatsen ödelade telefonen, då var det ju bättre att skaffa skydd för mobil för en hundring.
 
Topp