Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppsett av ny side

Ctech

Medlem
Hei,

Jeg har gått til innkjøp av et nytt domene. Så tenkte jeg skulle teste ut og se om jeg klarer å få noen besøkende til.

Hoved ønske med sidene er vel å skaffe høy ranking, slik at jeg kan få en gjevn strøm men besøkende. Skal være en blog type stil, men info diverse ting og tang. Hva det skal være av innhold er ikke så viktig, men deg jeg lurer på er.

Hvilken gratis blog programmer for nettsider er best i forhold til SEO?

Er det noen som er bedre enn andre?
 

picxx

Well-Known Member
Wordpress...only thing you need.
 

Ctech

Medlem
i forhold til reklame inntekter.. jeg ser en del her snakker om at de har 16.000 kroner i inntekt i måneden bassert på reklamen sine sider.

Kan noen som har erfaring fra slikt, nevne hvor mange unike besøkende de har på sidene sine hver dag for å ha kunne tjene slike summer?

Jeg forstår at det kommer ann på siden, kvaliteten av trafikk etc. Men gi et estimat, snakker vi om 10,000 besøkende pr dag?

Er det f.eks en tommelfinger regel som sier, man burde kunne tjene 1 kr pr 10 besøkende på siden f.eks?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det blir så utrolig vanskelig å svare på så lenge du spør så generelt.

Om du driver en veldig generel blogg hvor du en dag skriver om nabokatta og den andre skriver om flotte badeforhold i østre toten vil du ikke tjene like som et nettsted som handler om utelukket Spania selv om dere har like mange brukere.

Det handler jo også om hvor flink du er. Klarer du å finne riktige affiliatepartnere? Plasserer du annonsene riktig? Det er små detaljer som har enorm betydning for inntekten. Og til slutt kommer det jo kanskje også ann på hvor god selger du er! Om du har en stor nisjenettside vil jeg tro du taper mye på å ikke selge annonser direkte til annonsører og heller bare fyller den opp med f.eks adsense annonser. En dårlig selger hadde kanskje solgt 2-3 annonser for 1000 kr mnd mens en god igjen hadde solgt fullt hus med 8 annonseplasser for en pris på 5000 kroner stykket - bare fordi han er en knakende god selger.
 
Topp